Prvi dizelski hibrid
0

Ekološki Peugeot 3008

Sarajevo-x.com
Peugeot je najavio da će na predstojećem sajmu automobila u Parizu održati svjetsku premijeru serijskog modela 3008 HYbrid4, a koji će uvesti tehnologiju koja je do sada bila isključivo najavljivana kroz konceptne modele.

Nakon premijere ujesen, početkom 2011. godine “Peugeot” će na tržištima širom svijeta ponuditi model 3008 HYbrid4, a koji se nameće kao revolucionaran model zbog činjenice da će biti prvi serijski automobil sa hibridnim pogonom koji u kombinaciji sa električnim motorom ima i moderan dizelski motor.

Nakon što ova neobična pogonska grupa zaživi u porodičnom “crossoveru” kao što je 3008, očekuje se da će svoje prednosti ubrzo ponuditi i u sportskom modelu RCZ koji je već privukao veliku pažnju standardnim motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem.

Ukratko, HYbrid4 pogonski sklop se sastoji od 2,0-litarskog HDi dizelskom motora koji proizvodi 163 KS i 300 Nm okretnog momenta i koji je zadužen za pogon prednjih točkova. Kao dodatak ovom motoru odabran je električni motor snage 27 kW ili 37 KS koji pogoni zadnje točkove, a što ujedno model 3008 HYbrid4 čini jedinom 3008-icom koja ima pogon na sve točkove. Električna energija potrebna za rad elektromotora se sprema u kapacitetne nikl-metal hidridne baterije koje su smještene u podu automobila ispod prtljažnika.

Zadnji motor uz dodatnu snagu konstantno obezbjeđuje i 100 Nm okretnog momenta, dok je pri najvećim zahtjevima sposoban obezbjediti i maksimalnih 200 Nm. Zahvaljujući odličnoj saradnji dizelskog i električnog motora 3008 HYbrid4 se može pohvaliti sa izuzetno privlačnih 200 KS ukupne snage, i još iskoristivijih 500 Nm ukupnog okretnog momenta.

Naravno, uz bolje performanse težište kod ovakvog modela prije svega je stavljeno na bolje ekološke vrijednosti i manju potrošnju goriva. Uz odličan pogonski sklop kojem dodatno pomažu start / stop sistem i savremeni elektronski kontrolisani 6-stepeni ručni mjenjač, “Peugeot” je 3008-icu opremio i sistemom za obnovu kinetičke energije kao i naprednim elektronskim sistemom koji upravlja brojnim načinima rada električnog i dizelskog motora.

To je sve zajedno omogućilo da ovako velik i težak automobil u prosjeku troši svega 3,8 litara dizela na 100 kilometara i u atmosferu emituje vrlo prihvatljivih 99 grama CO2 po pređenom kilometru.