Vožnja na Bjelašnici
165

Duster stigao u BiH: Impresivni rumunski "Prašinar" na bosanskom snijegu

Piše: D. B.
(Foto: Klix.ba)
Nakon što je ekipa portala Klix.ba sredinom decembra imala priliku prisustvovati svjetskoj premijeri novog Dacijinog Dustera u Grčkoj, rumunski SUV je stigao u BiH. Suhe grčke ceste, prašnjave puteve i makadam smo zamijenili mokrim i snježnim bh. saobraćajnicama te smo se uvjerili da je ovaj pristupačni SUV jednako impresivan i na snijegu.

Duster smo vozili iz Sarajeva prema Bjelašnici, gdje su nas zatekli pravi zimski uvjeti, hladnoća, snijeg na putu i magla. Prisjetili smo se toplog vremena u Grčkoj, odnosno u okolici Atine, gdje smo uživali u ugodnih i do 20 stepeni. Dacijiin SUV nas je tada impresionirao svojim modernim izgledom, naprednijim u odnosu na prethodni model, ali ne samo izgledom, nego i kvalitetom te voznim osobinama. Vozeći se grčkim putevima, tada za upravljačem 1,2-litarskog TCe turbobenzinca sa 125 KS, zaključili smo da se radi o agilnom SUV-u spremnom na sve izazove.

Vožnja krivudavim putevima je bila ugodna dok smo bili udobno smješteni u sjedištima s odličnim bočnim potporama, a ništa manje ugodno se nismo osjećali ni pri vožnji makadamom. Isto možemo reći i za vožnju koju smo obavili u našoj zemlji, ovog puta u 1,5-litarskom dCi dizelašu s automatskim mjenjačem, iako se ne možemo pohvaliti dobrim putevima, a treba napomenuti da je zbog snijega bilo i dosta šljunka. Dok bismo u nekim drugim automobilima pomalo "skakutali", ovjes je sve neravnine i grube podloge kompenzirao, pretjerane buke u unutrašnjosti nije bilo, tako da je Duster još jednom dobio visoku ocjenu za iskustvo same vožnje. Njegov lagani i precizni multifunkcionalni upravljač i odličan sistem protiv proklizavanja bili su na visini zadatka kada smo vozili nešto brže po snijegom pokrivenom putu, tako da smo se osjećali sigurno. Međutim, kada smo se željeli malo "poigrati" i "zaplesati" na adekvatnim i sigurnim dijelovima puta, ESP nismo mogli isključiti kod pomenutog dizela s automatskim mjenjačem, Ipak, između rizika i sigurnosti, logičan izbor je svakako ovo drugo. Također, koliko god smo se trudili da zadamo Dusteru težak zadatak i pokušamo ga "zaglaviti" u snijegu, nismo uspijevali, jer je njegov pogon na sva četiri točka sve problematične situacije lako rješavao i "čupao" nas iz snijega i na strmom terenu.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Već ranije smo izrazili zadovoljsvo ukupnim dizajnom eksterijera i unutrašnjosti. Podsjećanja radi, zaključili smo da je novi Duster robusniji, mišićaviji, atraktivniji i primijetno moderniji. Naprijed su svjetlosni sklopovi s LED dnevnim svjetlima iz tri djela, na poklopcu motora su nabori koji čine SUV robusnijim, dok krov krase aluminijski nosači. Vjetrobransko staklo je pomjereno naprijed i više je nakošeno, bočna linija je podignuta, a ukupan dojam modernijeg i ljepšeg SUV-a ostavljaju novi 17-inčni naplaci. Dopala su nam se i potpuno nova stražnja svjetla podijeljena u četiri dijela i pozicionirana u uglove. Da se radi o SUV-u spremnom za sve terene pokazuju i šire i nekako ozbiljnije zaštite podvozja, a sve je to ukomponovano tako da će automobil biti jednako privlačan mlađim i starijim kupcima, samcima i onima s porodicom.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Kako Duster izgleda naprednije i modernije izvana, takav je i u svojoj unutrašnjosti s paketima Essential, Comfort i Prestige. Istina je da i dalje preovladava plastika, ali je ovog ovog puta mekša i bolje dizajnirana te ne zaostaje mnogo za onim koje imaju mnogo, zaista mnogo skuplji SUV-ovi. Odlična sjedišta smo već spomenuli, a podsjetimo i da se na centralnoj konzoli nalazi MediaNav Evolution ekran blago okrenut prema vozaču. Tu možete vidjeti sva podešavanja, navigaciju, a on prikazuje i ono što snimaju četiri kamere, prednja, stražnja i dvije bočne. Radi se o multi-view sistemu koji se aktivira ubacivanjem u rikverc ili pritiskom na MVC dugme. Pomoću ovih kamera je gotovo nemoguće napraviti grešku pri parkiranju i kretanju po teškom i neravnom terenu. Klimu kontrolišete pomoću tri lijepa rotaciona kontrolera smještena ispod ekrana.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Unutrašnjost nudi dosta prostora za putnike na prednjim i stražnjim sjedištima, kao i za njihove sitnice zahvaljujući pretincima ukupne zapremine od 27,2 litra, uključujući ladicu ispod vozačevog sjedišta. Zapremina prtljažnika iznosi 478 litara kod verzija s pogonom na prednje točkove, dok verzija s 4x4 pogonom ima prtljažnik zapremiine 467 litara. Ukoliko oborite stražnja sjedišta, dobit ćete zapreminu od 1.623 litra. Gdje god da krenete, prostora za vaš prtljag će biti sasvim dovoljno.

Duster je dobio dosta savremenih pomoćnih i sigurnosnih sistema, pa je i tu napravljen korak naprijed.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Prilikom nacionalne prezentacije novog Dacijinog SUV-a već dostupnog na našem tržištu, nekoliko detalja o motorima i cijenama otkrio je PR menadžer Gume M Zlatan Mutevelić.

"Potpuno novi Dacia Duster dolazi sa već dobro poznatim i pouzdanim Renaultovim 1,5-litarskim dCi motorom u verzijma sa 90 i 110 KS. Pored toga, imamo i dva benzinca, a to su 1,2-litarski turbobenzinac sa 125 KS i 1,6-litarski atmosferac sa 115 KS. Cijena u odnosu na stari model će biti gotovo ista, ali s obzirom na znatno bogatije pakete opreme koje donosi novi Duster, u biti je cijena povoljnija nego što je bila. Osnovni model košta 23.400 KM. Naravno, izuzetno važno je napomenuti i sedmogodišnju garanciju koju nudimo našim cijenjenim kupcima za novi Duster", izjavio je Mutevelić.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Dakle, Duster s 1,6-litarskim atmosferskim motorom od 115 KS, pogonom na prednje točkove i opremom Essential možete dobiti za 23.400 KM, što je osnovni model, dok najskuplji benzinac s 1,2-litarskim motorom s turbopunjačem, također 4x4 pogonom i opremom Prestige košta 33.600 KM. Najskuplji dizelaš dolazi sa 1,5-litarskim dCi motorom od 110 KS, pogonom na sva četiri točka i opremom Prestige, a košta 32.900 KM, što je ujedno i vrh ponude SUV-a Duster.