550 km dometa
0

Cupra predstavila Tavascan: Prvi električni SUV nove marke

Klix.ba
Cupra je kao zasebna marka predstavila svoj drugi potpuno električni model i ujedno prvi električni SUV, Tavascan. Nakon prošlogodišnje najave i koncepta, sada su poznati svi detalji za serijski Cupra Tavascan.

Tavascan stiže u zanimljivoj i vrlo originalnoj SUV Coupe formi, s tim da osnovnu i platformu dijeli s električnim modelima Volkswagen kao što su Volkswagen ID.5 , Škoda Enyaq Coupe iV i Audi Q4 e-tron Sportback. Kao i ovi modeli, Tavascan je baziran na MEB platformi, ali je dizajniran i razvijen u Barceloni kao emocionalan SUV orijentisan na vožnju.

Cuprin prvi električni SUV je nešto duži, širi i niži od VW ID.5, sa dužinom od 4.644 mm, širinom 1.861 mm, visine 1.597 mm, sa međuosovinskim razmakom od 2,766 mm.

Dizajnerski je Cupra Tavascan izveden direktno iz konceptnog modela Tavascan predstavljenog na sajmu automobila u Frankfurtu 2019. godine, iako je njegov dizajn ublažen za proizvodnju. Ono što je sigurno da će ovaj dizajnerski smjer biti prenesen i na buduće elektrificirane automobile u ponudi Cupre.

U svakom slučaju Tavascan je vrlo originalan i plijeni pažnju brojnim detaljima, gdje se izdvaja prepoznatljiv prednji dio s upečatljivim matričnim LED prednjim svjetlima s "potpisom" od tri trokuta, osvijetljenim Cupra logom i masivnom donjom maskom. Vrlo je zanimljiva i bočna linija s crnim A-stubovima i dva nabora koji se spuštaju prema naprijed, dok zadnji dio sa visoko postavljenim zadnjim svjetlima spojenom svjetlosnom trakom i velikim difuzorom ističe sportski stav.

U unutrašnjosti, Cupra Tavascan ima karakterističan središnji dio koji podržava cijelu kontrolnu ploču, tanke otvore za ventilaciju, i multifunkcionalni sportski volan. Unutra dominira veliki 15-inčni centralni ekran osjetljiv na dodir – najveći do sada u nekom Cupra modelu – pokretan od strane novodizajniranog i razvijenog HMI, dok su potpuno nova i sportska sjedišta.

Cupra tvrdi kako je prostor za putnike optimizovan da pruži "savršen komfor" i naprijed i nazad, a Tavascan također nudi pametne opcije za odlaganje stvari. Prtljažnik ima zapreminu od 540 litara, što je nešto više od Q4 e-tron Sportbacka i nešto manje od Volkswagen ID.5 i Škode Enyaq Coupe iV.

Tavascan integriše najnovije tehnologije kompatibilne sa MEB platformom Volkswagen Grupe, uključujući pogonski sklop, šasiju, povezanost, sigurnost i praktičnost.

Biće dostupan sa dve izlazne snage: 210 kW (281 KS) i 545 Nm obrtnog momenta za Tavascan Endurance varijantu sa jednim motorom sa prednjim pogonom, dok će snažnija opcija imati 335 KS i 679 Nm uz pogon na sve točkove i dva motora. Taj model će nositi prepoznatljivu oznaku Tavascan VZ, te ubrzava od nule do 100 km/h za 5,6 sekundi.

Obje varijante se napajaju litijum-jonskom baterijom od 77 kWh koja omogućava WLTP domet od 550 km u modelu s pogonom na zadnju osovinu, dok model sa dva motora i pogonom na sve točove obećava domet od 520 km. Da bi se povećala efikasnost, Cupra Tavascan takođe dolazi sa pet različitih nivoa rekuperacije energije i opcionom toplotnom pumpom.

Kada dođe vrijeme za punjenje Tavascan može napuniti svoju bateriju od 10 do 80 odsto za manje od 30 minuta koristeći DC brzi punjač snage od najmanje 135 kW.

Cupra Tavascan će se proizvoditi u fabrici Volkswagen grupe u Anhuiju u Kini, a na tržište stiže 2024. godine. Cijene još nisu objavljene.