Noviteti
0

Clio III je stigao

Sarajevo-X
Renault je konačno skinuo veo sa treće generacije Clia, čime je, nakon Modusa, nastavio obnavljanje svoje ponude u B segmentu vozila.

Novi model započinje treće poglavlje u već 14 godina dugoj priči o izuzetno uspješnom Cliu. Clio III se nameće kao referenca u ovom popularnom segmentu, a od prethodnika se ističe većom prostranošću, poboljšanom voznom dinamikom i izuzetno visokom razinom udobnosti i sigurnosti.

Clio III dizajnerski nema skoro nikakvih dodirnih tačaka sa prethodnom generacijom. Dominira Renaultov prepoznatljivi stil koji obilouje neobičnim ali ujedno i mekim te skladnim linijama uz dinamičnost koja je neophodna na automobilima ove klase. Na prednjem dominiraju velika svjetla koja su zadržala agresivne linije uz znatno povećanje površine, a kad smo već kod svjetala treba pomenuti da i Clio dobiva sistem prednjih svjetala koji prati smjer zakretanja prednjih točkova. Dinamičnost prednjeg dijela je u velikoj mjeri naglašena i dominantnim otvorom za usis zraka na odbojniku u čije rubove su ukomponirana i svjetla za maglu.

Bočna linija najviše odaje rast u visinu, koji je očito postao neminovan u svim segmentima, ali je skladna silueta kao cilj uglavnom pogođena. Zadnji dio je jedna od varijacija na temu neobičnih zadnjica koje je u gamu Renaulta uveo sada već pomalo zaboravljeni Avantime. U ovom slučaju radi se o znatno skladnijem riješenju, a stop svijetla su obdarena oblinama sličnim onima na Modusu.

Clio je zabilježio popriličan rast karoserije i to u svim pravcima. Dužina sada iznosi 3.99 m, što je uz povećanje međuosovinskog rastojanja od 10 cm rezultiralo prostranom unutrašnjošću i za ovu klasu kapacitetnim prtljažnikom. Za osnovu je poslužila B platforma Renault-Nissan alijanse na kojoj već odavno stoje Micra i Modus, a riješenje ovjesa je doslovno prekopirano sa Meganea.

U samom početku komercijalizacije Clio će se nuditi u šest agregatskih varijacija, tri dizelske i tri benzinske. Osnovu će činiti 1.2 16V benzinac sa 75 KS, prati ga također poznati 1.4 16V sa 98 KS, te 1.6 16V sa 113 KS.

Ponudu dizel verzija će činiti u stvari samo jedan agregat, ali u tri različita stepena snage. Radi se naravno o 1.5 dCi jedinici koja u najslabijoj, ali ipak ojačanoj, verziji nudi 70 KS, zlatnu sredinu čini dCi sa 86 KS, dok će najtemperamentnija verzija biti ona sa 106 KS.

Po prvi put će biti dostupan i automatski mjenjač «quick-shift» sa ručicama za izmjenu stepena prijenosa na stubu upravljača.

Sigornost je naravno na najvišem mogućem nivou, tako se u sektoru aktivne sigurnosti nalaze BOSCH-ova osma generacija ABS sistema, sa kontrolom raspodjele kočione sile (EBD), te pomoći kočenja u kritičnim situacijama (EBA). U spisku opreme će se nalaziti i sistemi za unaprijeđivanje stabilnosti poput već svima poznatog ESP-a, te ASR-a za kontrolu trakcije i MSR-a koji kontroliše pojavu podupravljanja pravilnom distribucijom okretnog momenta na pogonske točkove.

U segmentu pasivne sigurnosti Clio se ističe detaljno isprogramiranim zonama deformacije, te kompletom do osam zračnih jastuka, od čega su dva prednja adaptivna u zavisnosti od sile udara.

Potpunu obnovu ponude malih automobila Renault je počeo Modusom, a završiti će je 2007. kada stiže novi Twingo, a to je dovelo do neophodne reformacije proizvodne strukture u pogonima u Bursi i Flinsu, ali i u Dieppeu odakle dolaze Renaulti sa Sport oznakom.

Očito je da i trećom generacijom Clia, Renault namjerava biti u samom vrhu prodajnih rezultata, a zbog svega navedenog i znatnog skoka u kvaliteti konačnog proizvoda takav zaključak je sasvim logičan.

Elvir Zubović