Noviteti
47

Citroen u Sarajevu predstavio C4 Cactus, te nove modele - C1 i Jumper

Piše: E. Z.
(Foto: Elvir Zubović/Klix.ba)
Združenom premijerom tri vrlo važna ali potpuno različita modela Citroen je u Sarajevu značajno obogatio ponudu ove marke na našem tržištu. Najviše je pažnje privukao neobični i vrlo privlačni C4 Cactus, dok su novi C1 i Jumper stigli u novim generacijama unapređujući poznate vrijednosti.

Citroen nastavlja sa ofanzivom zanimljivih i definitivno jedinstvenih modela, te sa novim C4 Cactus donosi nudi jedan svestran i praktičan auto koji je, kako smo i navikli od Citroena, dizajniran i oblikovan kao nijedan auto prije njega.

C4 Cactus je prije svega spoj nekoliko automobila u jednom, pa je pomalo praktični monovolumen, ali ujedno i kompaktni gradski auto, kao i urbani SUV. Takva kombinacija uz Citroenovu dizajnersku hrabrost izrodila je automobil koji je posebna pojava u saobraćaju, te se u potpunosti može doživjeti tek uživo. Kako svojim bogatim dizajnom lako zavarava o svojoj veličini, bitno je napomenuti da C4 Cactus dijeli platformu sa Peugeotom 2008, ali da se ujedno zbog velikog međuosovinskog razmaka može pohvaliti iznenađujućom ponudom prostora na zadnjim sjedištima, kao i prtljažnikom koji je u nivou većih porodičnih kompakta.

Tako C4 Cactus ima optimalne proporcije koje spajaju potrebe stila i praktičnosti, što potvrđuje činjenica da ima međuosovinski razmak od 2,60 m (jednak kao i Citroën C4), veličinu kompaktne limuzine sa dužinom od 4,16 m i širinom 1,73 m, te optimalnu visina od samo 1,48 m u korist aerodinamičnosti i skraćene prevjese zbog čega su točkovi smješteni na sva četiri ugla automobila..

Jedinstveni stil Citroëna C4 Cactus lako je prepoznatljiv i pamtljiv jer se ističe nekim posebnim detaljima kao što su izuzetno glatke i pročišćene površine karoserije, fluidni oblici bez agresivnosti, bočna leptir stakla i "plutajući" krov, "tehnološki" svjetlosni potpis s dnevnim LED svjetlima i svjetla ugrađena u Airbump, kao i grafički elementi koji ističu funkcionalnost kao što su jedinstveno rješenje Airbump, te krovni nosači i veliki panoramski krov s visokim faktorom toplinske zaštite.

Dizajn C4 Cactusa posebno se izražava kroz spoj stila i funkcije, tačnije kroz novo i jedinstveno dizajnersko rješenje nazvano Airbump. Ono grafički nadopunjava pročišćen i glatki stil Citroëna C4 Cactus te je dostupan u četiri boje (crna, siva, bež i smeđa), a ujedno povećava mogućnosti personalizacije sa deset boja karoserije i tri boje unutrašnjosti (ambijent Stone Grey, paket Habana Inside i paket Purple Inside).

Pored dizajnerske posebnosti Airbump na bokovima i odbojnicima Cactusa nudi i zaštitu od svakodnevnih manjih oštećenja. Airbump ima elastičnu površinu od termoplastičnog poliuretana (TPU) koja sadrži kapsule zraka a koje amortiziraju udarce. Airbump ne zahtijeva posebno održavanje te direktno utiče na smanjenje troškova održavanja i popravaka.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

U unutrašnjosti se C4 Cactus ističe pročišćenim kokpitom, pa su sve komande smještene na jedan veliki tablet na centralnoj konzoli, dok su osnovni instrumenti smješteni na displeju kod upravljača. Još jedno jedinstveno rješenje koje donosi Cactus je smještaj suvozačkog zračnog jastuka u krov iznad suvozača, čime se oslobodilo mjesto za veliki pretinac koji je dizajniran u stilu malog kofera.

Poseban naglasak je stavljen na udobnost, u šta smo se i uvjerili na kratkim vožnjama. Prednja sjedišta su izdašno dimenzionirana i izuzetno mekana, ali su ujedno spojena tako da podsjećaju na kauč i kućno uređenja, zbog čega je boravak u Cactusu izuzetno ugodan. Mjesta na svim sjedištima ima iznenađujuće dovoljno, s tim da bi mjesta za glave nešto viših putnika nazad moglo biti i koji centimetar više. Prtljažnik osnovne zapremine od 358 litara i pravilnog oblika također će biti više nego dovoljan za sve potrebe prosječne porodice.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Iako ponudom prostora i proporcijama dolazi vrlo blizu Citroena C4, novi C4 Cactus je upotrebom lakih materijala lakši za oko 200 kilograma od uporedivog C4. Ovako promišljena upotreba materijala i lagana konstrukcija daju svoje prednosti u štednji goriva gdje dizelski Cactus može trošiti i svega 3,1 litra goriva na 100 km, kao i u emisiji štetnih gasova i performansama.

Ponuda motora za C4 Cactus je također bogata i moderna, pa na izboru stoje dva benzinska i dva dizelska motora. Osnovni trocilindraš zapremine 1,2 litra nudi 82 KS i performanse koje će biti dovoljne onima koji će svoj Cactus pretežno koristiti u gradu. Poželjniji izbor svakako predstavlja 1,2-litarski turbo-benzinac sa 110 KS.

Ponudu dizelaša čini 1,6-litarski HDi u dvije verzije, i to sa 92 KS i sa 100 KS. Uz sve ove motore u serijskoj opremi dostupan je 5-stepeni ručni mjenjač, dok je za snažniji benzinski motor ponuđen robotizirani 5-stepeni mjenjač, a verzija sa HDi motorom od 92 KS je dostupna samo uz 6-stepeni ETG robotizirani mjenjač.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Cijene predstavljaju možda i najugodnije iznenađenje, jer je uz pregršt inovacija i novosti C4 Cactus uspio ostati vrlo pristupačan auto. Tako osnovni model sa paketom opreme Live, koji istine ne sadrži klima uređaj i sa benzinski motorom od 82 KS, uz trenutnu akciju, košta 24.300 KM. Znatno bolje opremljena verzija i logičniji izbor sa istim motorom i paketom opreme Feel košta i dalje vrlo pristupačnih 25.990 KM. Najpristupačniji dizelski C4 Cactus dolazi uz osnovni paket opreme Live i HDi sa 92 KS, te do registracije uz trenutnu akciju košta 29.745 KM.

Citroen ima velike planove sa C4 Cactusom, pa planiraju do kraja ove godine na tržištu BiH i Slovenije, s obzirom da je Citroen Slovenija zadužen i za tržište BiH, prodati 130 komada, a iduće godine je plan da se na cestama ovih tržišta nađe čak 500 Cactusa.

Nova generacija Citroena C1 donosi evoluciju poznatog modela

Ciroen je izuzetno zadovoljan činjenicom da su uspjeli prodati 780.000 primjeraka svog modela C1 u prethodnoj, te žele napraviti još bolji rezultat u novoj generaciji svog gradskog superminija.

Novi C1, baš kao i njegov prethodnik, dolazi kao tehnički brat blizanac Toyote Aygo i Peugeota 108. U odnosu na prethodnika Novi Citroën C1 se ističe sa više dizajna s energičnom siluetom i zaigranim prednjim dijelom s dvostrukim svjetlima, kao i dvobojnim verzijama. Novi C1 nudi se u verzijama sa 3 ili pet vrata, kao i u verziji Airscape koja nudi platneni krov koji se u potpunosti otvara i nudi ugođaj vožnje kabrioleta.

Novi C1 nudi i više udobnosti za ugodnu svakodnevnu vožnju zahvaljujući kompaktnim dimenzijama jer je dug samo 3,46 m, te odličnom okretnošću i upravljivošću sa krugom okretanja od 4,80 m koje mu omogućuju da se provuče posvuda.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Citroen C1 je dobio i više korisne tehnologije koja olakšava svakodnevicu, pa se ističe opremom koja je jednostavna za upotrebu poput 7“ tableta osjetljivog na dodir do tehnologije Mirror Screen koja omogućuje kopiranje aplikacija s pametnog telefona te njihovo upravljanje putem tableta osjetljivog na dodir. Novi Citroën C1 može biti opremljen i sistemom pristupa i pokretanje vozila bez ključa, kamerom za vožnju unazad, kao i sistemom pomoći pri kretanju na uzbrdici.

C1 u drugoj generaciji nudi i više uštede zbog smanjene mase koja sada iznosi samo 840 kg i benzinskih motora posljednje generacije koji mu omogućuju da se svrsta na vodeći nivo u segmentu u pogledu potrošnje goriva (3,8 l/100 km) i emisije CO2 (88 g/km).

Cijene za novi C1 još uvijek nisu formirane za naše tržište, te se očekuju u narednih desetak dana.

Četvrta generacija Citroena Jumper za nastavak priče o uspjehu

Uz urbane modele C4 Cactus i C1, Citroen je u Sarajevu predstavio i potpuno novu generaciju svog veoma važnog i uspješnog modela Jumper. Kao i prije, i novi Jumper je plod braka sa grupacijom FIAT, te dolazi iz zajedničkih proizvodnih pogona FIAT-a i PSA grupacije u Italiji.

Citroen nudi novi Jumper u verzijama sa četiri različite dužine karoserije, tri različita međuosovinska rastojanja i 3 visine karoserije. Također, raspon zapremine prtljažnog prostora kod Jumpera obuhvata sve potrebe, pa se nudi u nekoliko verzija sa zapreminama koje imaju raspon od 8 pa sve do ogromnih 17 kubnih metara zapremine.

Jumper se ističe i kao predvodnik klase sa rekordnom širinom u tovarnom prostoru između blatobrana od 1,42 metra i maksimalnom širinom od 1,87 metara. Praktičnost i velike tovarne mogućnosti ističu i velika bočna vrata širine 1,25 metara, dok posebnu pažnju privlače zadnja krilna vrata koja se mogu pohvaliti rekordnom visinom od 2,03 metra.

Također, Jumper ima i nizak tovarni prag visine samo 49,3 cm, za lagan utovar velikih i teških tereta, a pored svih tovarnih vrijednosti Jumper je postao i znatno ugodniji za vozača i putnike. Tako u novoj generaciji nudi čak 10 pretinaca i mjesa za odlaganje u kabini, izuzetno ugodno i podesivno sjedište za vozača sa osjetljivošću na težinu u rasponu od 40 do 140 kilograma.

Također, kokpit Jumpera je postao znatno moderniji i ugodniji, pa i Jumper sada može imati ekran osjetljiv na dodir, kameru za vožnju unazad koja je odlično postavljena visoko iznad zadnjih vrata, a posebno se ističu sistemu za pomoć vozaču kao sistem za kontrolu brzine pri spuštanju na nizbrdici.

Firme koje odaberu Jumper radovat će činjenica da servisni intervali za Jumper idu do čak 48.000 kilometara ili dvije godine.

Za Jumper u ponudi se nalazi čak šest dizelskih motora, sa snagom od 110 KS, 130 KS, 150 KS ili 180 KS, gdje su dvije dodatne verzije ponuđene u štedljivijim i "čišćim" opcijama eHDi.

Citroen u Bosni i Hercegovini i Sloveniji zajedno planira prodati 250 novih Jumpera do kraja ove godine, dok u 2015. godini planiraju prodati 500 primjeraka ovog "privrednjaka". Cijene za novi Jumper polaze od 46.697 KM