Noviteti
0

Citroen predstavio novi C4 Picasso i DS3 Cabrio u Mostaru

Klix.ba
Foto: N. G./Klix.ba
(Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba)
Citroen je tržištu Bosne i Hercegovine predstavio svoja dva, tačnije tri, vrlo važna noviteta, koji su podređeni ukusima vrlo različite klijentele. Tako je predstavljena nova generacija popularnog monovolumena C4 Picasso u standardnoj i Grand produženoj verziji, kao i DS3 Cabrio, neobični kabriolet koji je već neko vrijeme i prisutan u cjenovnicima u BiH.

Zasnovan na novoj EMP2 (Efficient Modular Platform 2) platformi grupe PSA Peugeot Citroën, novi Citroën C4 Picasso demonstrira veliki generacijski skok novim dimenzijama koje spajaju kompaktnost s dužinom od 4,43 metra i prostranost uz kapacitet prtljažnika od čak 537 litara.

Zahvaljujući novoj platformi Picasso se može pohvaliti masi smanjenoj za 140 kg u odnosu na prethodnu generaciju. To u kombinaciji s boljom aerodinamikom, gdje SCx iznosi 0,71, i paletom motora dorađenih da budu još efikasniji omogućava i rekordno mala ispuštanja CO2, već od 98 g/km. Novi Citroën C4 Picasso ujedno je i prvi model ove marke u koji se ugrađuje BlueHDi motor koji zadovoljava Euro 6 norme o zaštiti okoline i ima SCR modul selektivne katalitičke redukcije.

Glavno obilježje novogPicassa je svakako originalan dizajn. Zahvaljujući prednostima koje mu donosi nova platforma EMP2 prevjesi su skraćeni za 70 mm naprijed, blok motora i pod su spušteni (motor od 40 mm do 50 mm te pod 20 mm), a tragovi točkova su prošireni za 82 mm naprijed i 31 mm nazad. Sve je to učinjeno da bi se postigao dinamičan izgled, ali i dinamične vozne osobine.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Prvi potez olovkom dizajnera Fréderica Soubiroua bio je bočni hromirani potpis što, gledajući s boka, modelu Citroën C4 Picasso daje poseban karakter te dodatno ističe prostor za putnike naprijed i nazad.

Prednji dio pokazuje novi stil marke Citroëna s naglašenim motornim prostorom i izduženim "ševronima" koji se stapaju sa neobičnim razdvojenim svjetlima. Tanka dnevna svjetla sa LED diodama vješto izdužuju masku, a tik ispod njih smjestila su se stanjena prednja svjetla. Svjetla za maglu upotpunjuju taj svjetlosni identitet na vrlo originalan način.

Nadahnuta konceptnim vozilima TUBIK, SURVOLT i REVOLT, zadnja svjetla s 3D efektom istovremeno su duboka i futuristička. Pored toga, zadnji dio je dinamičniji zahvaljujući i zadnjim vratima koja izgledaju kao da obujmljuju auto cijelom širinom, a čime se može naslutiti prostranost i praktičnost.

Ugođaj u unutrašnjosti novog modela C4 Picassa pročišćen je i moderan, a taj je utisak naglašen serijskim panoramskim vjetrobranom i velikim ostakljenim krovom, zbog kojih je novi Picasso okupan prirodnom svjetlošću. Po uzoru na prethodnu generaciju, površina njegovih ostakljenih površina najveća je u klasi i iznosi čak 5,30 m2.

Novi Citroën C4 Picasso donosi potpuno digitalno vozačko okruženje, pa je armaturna ploča pročišćenih linija ustrojena oko dva ekrana smještena u središnjem dijelu, i to tableta osjetljivog na dodir od 7'' i panoramskog ekrana velike rezolucije od 12''.

U serijskoj opremi tako dolazi 7'' tablet osjetljiv na dodir povezan sa sedam tipki, koji omogućuje upravljanje svim funkcijama vozila: dvozonskim klimatizacijskim uređajem, navigacijom, audio uređajem, telefonom, sistemima za pomoć u vožnji, internetskim uslugama...

Panoramski 12'' ekran velike rezolucije prikazuje osnovne podatke o vožnji, a vozač u svakom trenutku može prilagoditi njegov prikaz. Tako, naprimjer, može odabrati prikaz obavijesti navigacijskog uređaja ili pomoći u vožnji, već prema željama i potrebama. Vozač na njemu može prikazati čak i svoje fotografije koje će vrlo jednostavno učitati s USB ključa.

Najpristupačniji C4 Picasso u BiH košta 30.457 KM uz osnovni paket opreme Attraction i sa benzinskim motorom od 120 KS. Najpristupačniji dizelski C4 Picasso ima 90 KS uz isti ovaj paket opreme, te do registracije košta 34.088 KM.

Grand Picasso kao veliki Technospace

Uz C4 Picasso, Citroen je u BiH dovezao i njegovu produženu verziju C Grand Picasso, namijenjenu kupcima koji žele dodatni prostor i još jedan par sjedišta.

Zahvaljujući svom izražajnom dizajnu, znatno se razlikuje od verzije s 5 sjedišta, pa tako uz karakteristični tehnološki prednji dio verzija Grand ima drugačije lukove krova, kao bočni potpis, ali i potpuno nova zadnja svjetla s LED diodama s 3D efektom. Grand Picasso također objedinjuje sve prednosti nove generacije modela C4 Picasso, koristeći interijer pročišćenog dizajna i s izuzetnom udobnošću za svakog putnika, gdje i u trećem redu putnici imaju svoju ventilaciju.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Ipak, kod Grand verzije naglasak je na praktičnosti, a tu itekako ima šta ponuditi. Pa tako uz prijevoz do sedam osoba Grand Picasso može prevesti i predmete dužine 2,75 metara, pa i više zahvaljujući preklapanju suvozačkog sjedišta. Također, Grand Picasso nudi i najviše prostora u segmentu u drugom i trećem redu sjedišta s maksimalnom fleksibilnošću (prostor za koljena do najviše 217 mm u drugom redu i do 108 mm u trećem redu).

Citroen se hvali i najlakšim pristupom trećem redu sjedišta u segmentu, s prilagođenim dimenzijama i uglom otvaranja vrata (zadnji točak pomaknut prema nazad za 55 mm u odnosu na verziju sa 5 sjedišta), ali i najvećim rasponom pomicanja sjedišta u segmentu po dužini u drugom redu (150 mm). Posebnu pažnju privlači prtljažnik, koji je veći za 69 litara u odnosu na prethodnu generaciju, s prtljažnikom od 645 litara VDA, odnosno više od 700 litara kad su sjedala u drugom redu maksimalno pomaknuta prema naprijed. To je ujedno i najširi prtljažnik u kategoriji sa širinom od 1,17 m između unutrašnjih blatobrana.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Osnovni C4 Grand Picasso ima 1,6-litarski benzinski motor od 120 KS i sasvim pristojan paket opreme Attraction, te do registracije košta 32.175 KM, dok najpristupačniji dizelski model košta 37.125 KM.

Posebna vizija kabrioleta kroz DS3 Cabrio

Citroën DS3 počeo se prodavati prije nepune tri godine i doživio je neosporan komercijalni uspjeh s gotovo 200.000 prodanih primjeraka. Razvijajući koncept personalizacije s brojnim verzijama krova i verzijama Racing te Ultra Prestige, DS3 uvelike pridonosi slavi i uspjehu DS linije, koja je prodana u više od 300.000 primjeraka.

DS3 Cabrio naslijedio je privlačnost obične verzije. Dug je 3,95 m, širok 1,71 m i visok 1,46 m, što znači da je zadržao kompaktne dimenzije koje daju naslutiti okretnost i dinamičnost. Na njemu se nalaze sva snažna stilska obilježja: dvobojni "lebdeći" krov, peraja morskog psa daje dinamičnost bočnoj liniji, bočni dovodi zraka naglašeni dnevnim LED svjetlima, koja ujedno naglašavaju prednji dio auta.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

Konstrukcija DS3 Cabrija zadržala je te stilske elemente smatrajući platno novom mogućnošću prilagođavanja: nove boje i motivi ističu njegov jedinstveni karakter. I dalje otmjen, DS3 Cabrio ima platneni krov koji se može prilagoditi željama kupca te potpuno nova zadnja LED svjetla s 3D efektom, kao i hromiranu kvaku koja elegantno ističe gornji dio zadnjih podiznih vrata.

I dok većina kabrioletskih verzija pati od stotinjak kilograma viška u odnosu na limuzine iz kojih su izvedeni, DS3 Cabrio ima optimiziranu konstrukciju (samo 25 kg više u odnosu na limuzinu) pa ni u čemu ne zaostaje za živahnim i okretnim ponašanjem izvornog DS3.

Inžinjeri Citroëna uspjeli su dodijeliti DS3 Cabriju istu krutost karoserije kao i na DS3, zadržavajući pritom bočnu arhitekturu, dodavanjem ojačanja oko prtljažnika.

Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba
Foto: Nedim Grabovica/Klix.ba

DS3 Cabrio dolazi s tri paketa opreme, te s tri benzinska i jednim dizelskim e-HDi motorom od 90 KS. U ponudi su benzinski VTi motori od 82 i 120 KS, te THP turbo motor od 155 KS, koji se nudi s najbogatijim paketom opreme Sport Chic. DS3 cabrio s VTi motorom od 120 KS dostupan je i s automatskim mjenjačem. Najpristupačniji model pokretan je trocilindarskim VTi motorom od 82 KS i košta 31.909 KM.