Električni pogon osvaja SAD
0

Chrysler, Jeep i Dodge spremili električna vozila

Sarajevo-x.com
Chrsyler LLC predstavio je tri električna automobila sa kojima planira ovu tehnologiju uvesti u serijsku proizvodnju, te za razliku od drugih proizvođača kojima je ovakva tehnologija još uvijek na osnovi koncepta, imaju i čvrste planove o komercijalizaciji.

Posluživši se modelima Chrysler Voyager, Jeep Wrangler, te Dodgeovim sportskim modelom koji je u osnovi Lotus Europa sa oznakama Dodgea, Chrysler LLC ogranak predstavio je tri električna automobila koja pokrivaju tri glavna tržišna razreda.

Trenutni plan je da se u toku naredne godine nađe preko 100 ovakvih automobila na cestama, što će pripremiti tržište ali i vladu SAD-a da omogući poreske olakšice za automobile bez emisija štetnih gasova. Puni kapacitet proizvodnje ovih automobila planiran je za 2010. godinu, a uz SAD planiran je nastup i na evropskim tržištima.

U suštini riječ je o tehnologiji koja se u potpunosti oslanja na elektromotor i litij-ionske baterije, za razliku od već prihvaćenih hibrida koji uz ovakav električni sistem imaju standarni motor sa unutrašnjim sagorijevanjem koji ipak obavlja većinu posla.

U Chrysleru ističu da ovaj pogon koji se može pohvaliti sa nultom emisijom štetnih gasova omogućava autonomiju do 320 kilometara, što značajno nadmašuje dnevne potrebe bilo kojeg Amerikanca. Najimpresivniji od tri predstavljena vozila svakako je Dodge EV, ili preimenovani Lotus Europa, koji je dobio električni motor od 268 KS i 600 Nm, što su vrijednosti kojih će se postidjeti i mnogi klasični motori sa unutrašnjim sagorijevanjem. Uz ovu snagu Dodge sa lakoćom sprinta do 100 km/h za manje od pet sekundi, dok maksimalna brzina iznosi oko 190 km/h.

Isti motor dobio je i Jeep Wrangler, ali s obzirom na gabarite vozila ali i samu namjenu performanse su značajno drugačije. U slučaju ovog modela električni motor potpomognut je malim benzinskim motorom tek radi povećanja autonomije, te ona u Wrangleru iznosi oko 650 kilometara, a što je u terenskom vozilu vrlo važan faktor.

Chryslerov električni monovolumen dobio je najslabiji električni motor, ali i sa 255 KS i 350 Nm okretnog momenta obdaren je sa dovoljno snage za vrlo elastičnu vožnju. Najbolja potvrda je da uprkos teškoj karoseriji može doseći 100 km/h za manje od devet sekundi, a ujedno može se pohvaliti autonomiji od preko 600 kilometara sa jednim punjenjem baterija.

Također, sva tri modela se mogu puniti 220 voltne ili 110 voltne mreže, te je u prosjeku potrebno od četiri do osam sati da bi se izvršilo potpuno punjenje snažnih baterija.