Novi pristup za Le Mans
0

FOTO / Audijev R18 prototip sa manje snage i više krova

Sarajevo-x.com
Audi je za novu sezonu Le Mans serije, ali i za samu trku 24 sata Le Mansa, pripremio potpuno novi prototip LMP1 klase. Za razliku od dosadašnjih izdanja, Audi je ovaj put bio primoran da zbog novih pravila o smanjivanju snage dodatne performanse potraži kroz aerodinamička rješenja.

U namjeri da ove godine dođe do svoje desete pobjede na legendarnoj trci 24 sata Le Mansa, Audi je predstavio svoj novi prototip R18 koji se u velikoj mjeri razlikuje od svog prethodnika.

Nova pravila Le Mansa nalažu upotrebo znatno slabijih motora nego što je to bio slučaj do sada, čime su inžinjerima i ekipama znatno umanjeni resursi za poboljšanje performansi. U Audiju su tako dodatnu brzinu bili primorani tražiti kroz efikasnija aerodinamička rješenja, pa su napustili svoj dosadašnji koncept prototipa sa otvorenim kokpitom. Tako je na predstavljanju novog R18 javnost prilično iznenadio njegov spektakularan izgled, ali i činjenica da su preuzeli rješenje zatvorenog kokpita, koje njihov direktni rival Peugeot koristi već duže vrijeme.

Također, za razliku od R10 i R15 prototipa, novi R18 dobiće znatno manji motor, tako umjesto V10 u Le Mans iz Audija stiže 3,7-litarski V6 TDI motor. Naravno, u Audiju još uvijek kriju performanse ovog motora, ali su priznali da su još uvijek ostavili značajan prostor za dodatni razvoj i implementaciju sistema koji omogućava regeneraciju i prenos energije, na sličan način kao što funkcioniše KERS sistem u bolidima Formule 1.

Upravo zbog razvoja koji je još uvijek u toku, na prvoj trci u novoj sezoni Le Mans serije u Sebringu Audi neće nastupiti sa novim R18, već će tu čast za dostojan ispraćaj imati sada već stari prototip R15. Svoju takmičarsku premijeru, prema trenutnim planovima, novi R18 će imati na trci 6 sati Spa Francorchamps u maju iduće godine, što će biti finalni test pred pravi izazov trke 24 sata Le Mansa.