Odlazak sa stilom
0

ABT se na spektakularan način oprašta s Audijem R8

E. L.
Iza naziva XGT krije se brojčano ograničena cestovna verzija na osnovici trkaćeg Audija R8 LMS GT2 s kojom se poznata njemačka tuning kompanija ABT Sportsline oprašta od Audijevog supersportskog dvosjeda.

Gotovo paralelno s prestankom proizvodnje Audijevog supersportskog dvosjeda R8 u Kemptenu su objavili da zajedno s Audijevim GT timom Scherer Sport već dvije godine razvijaju/testiraju spektakularan oproštajni R8 koji će se moći koristiti (i) na javnim cestama i bit će ponuđen u samo 99 primjeraka.

Iza naziva ABT XGT krije se R8 za čiju je osnovicu korišten trkaći R8 LMS GT2, a podsjetnik na višegodišnje učešće ABT-a u DTM šampionatu (u kojem su njihovi Audiji nastupali više od 300 puta, stizali do podijuma više od 250 puta i zabilježili mnogo pobjeda i titula) sa sobom donosi manje kilograma i više konjskih snaga od bilo koje dosadašnje tvorničke verzije Audija R8.

99 entuzijasta koji vole svoje slobodno vrijeme provoditi na stazi, a neće im biti problem da za XGT izdvoje 599.200 eura, moći će računati na ručno sastavljen „inkognito trkaći“ R8 za čijih je 1.400 kilograma zadužen centralno smješten 5,2-litarski atmosferski V10 koji u ovom slučaju razvija 630 konjskih snaga pri 8.000 obr/min. Za prijenos snage na zadnju osovinu zadužen je rekalibrirani 7-stepeni automatski mjenjač S-tronic, a iza ultralaganih felgi s centralnim pričvršćivanjem na kojima su „cut slick“ gume Pirelli P Zero Trofeo R naziru se Brembo kočnice iza kojih je višestruko podesiv ovjes.

O gromoglasnom zvuku atmosferskog motora (čiji je potencijal dovoljan za 311 km/h) i posebnog ispušnog sistema suvišno je pisati, a podsjetnik na dane trkanja iznutra podvlače digitalna instrumentna tabla, tasteri na centralnoj konzoli i upravljaču, sigurnosni kavez, karbonska sjedišta, podešavajuće papučice... U ABT-u su u XGT-u zadržali automatski klima-uređaj, centralno zaključavanje i kameru za pomoć pri vožnji unazad. Automobil će biti dostupan u četiri boje karoserije, a tu je i opcija Heritage Edition s kojom je karoserija ukrašena aplikacijama u bojama ABT tima.

Razvijan, podešavan i testiran na stazama Nürburgring Nordschleife, Hockenheimring i Sachsenring, ABT XGT su mjesecima „zlostavljali“ trkači Audijevog DTM tima Kelvin van der Linde i Ricardo Feller, a posebna pažnja posvećena je optimiziranju mnogobrojnih elemenata automobila zbog situacija u kojima bi stazu , tu i tamo, mogle zamijeniti ulice i javne ceste.