auto
21

Nissan Patrol Dakar restauriran i vraćen u pustinju

Klix.ba
Nissan Patrol Dakar je svojevremeno dokazao da se dizelaši mogu isticati i na iscrpljujućem reliju, a sada je restauriran i vraćen u pustinju gdje i pripada.

Godine 2014. je ekipa od osam zaposlenika Nissana u Barceloni u Španiji započela proces restauriranja Nissanovog SUV-a Patrol iz 1987. godine, koji je izuzetno važan u historiji relija Paris-Dakar. Posao je konačno završen pa je SUV vraćen u pustinju gdje ponovo savladava dine.

Nissan Patrol je bio prvi koji je dokazao moć dizelaša na iscrpljujućem reliju. Koristio je 2,8-litarski četverocilindrični turbodizelski motor sa 146 KS, a njegova prerađena karoserija je privlačila pažnju zahvaljujući žutoj i plavoj boji sponzora Fante Limon. Iako nije pobijedio, Patrol je bio prvi dizelaš koji je završio reli u top 10 te je zauzeo deveto mjesto u ukupnom poretku.

Iako nije bio dovoljno dobar za podij, Patrolov rezultat je nagovijestio da će dizelaši imati veću ulogu na Dakaru. Danas zauzimaju vodeća mjesta, a primjer je prošlogodišnji pobjednik Peugeot 2008 DKR sa biturbo V6 motorom koji razvija 340 KS.

Nakon relija je Patrol smješten u automobilski muzej u Gironi u Španiji, gdje je stajao godinama. Međutim, spasio ga je tim iz Nissanovog Evropskog tehničkog centra koji ga je restaurirao noću i vikendima.

"Motor je bio u užasnom stanju, nije mogao upaliti, a mnogi dijelovi su korodirali. Prednja osovina je bila znatno oštećena, ali je najgora stvar bila elektronika koju su uništili pacovi", rekao je Juan Villegas, jedan od restauratora.

Patrol urađen prema specifikacijama za reli je prvobitno stigao iz Evropskog tehničkog centra, tako da je tim restauratora imao pristup originalnim nacrtima i uputstvima. SUV je sada u istom stanju u kojem je bio kada je krenuo kroz Afriku prije 30 godina.

Vezani članci