Prvo u novom T-Rocu
114

Nema više dvojbi u Volkswagenu: Vraćaju se tradicionalni fizički prekidači

A. M.
Foto: Volkswagen
Foto: Volkswagen
Kao i mnogi drugi proizvođači, Volkswagenovi enterijeri su dostigli svoj vrhunac prije 10-tak godina, kada su automobili imali baš pravu kombinaciju dugmadi i ekrana. Do početka nove decenije, minimalizam je preuzeo primat. Previše funkcija je integrisano u centralni displej ili postavljeno na kapacitivne površine.

Vrhunac komandi na dodir u VW automobilima vlasnicima je vjerovatno bio klizač osjetljiv na dodir za kontrolu klime, koji u početku nije bio ni osvijetljen. Kako su to uspjeli progurati tada, zauvijek će ostati misterija.

Ipak, spremni smo oprostiti kompaniji sa sjedištem u Wolfsburgu. Barem ako održe obećanje da će vratiti fizičke kontrole.

Sada je Kai Grünitz, šef tehničkog razvoja u Volkswagenu, rekao za Autocar da se radi na novom dizajnu instrument table kako bi se ispravile greške iz prošlosti. Objasnio je da će predstojeća ažuriranja za ID.3 i ID.4 predstaviti revidirani enterijer s fokusom na tradicionalne prekidače. Konceptni automobil ID.2all već nam je pokazao novi pristup VW-a. To je svakako korak u pravom smjeru, ali i dalje žudimo za rasporedom Golfa Mk7, zar ne?

Grünitz nije prvi visokopozicionirani direktor Volkswagena koji obećava povratak fizičkim kontrolama. Nedavno je šef dizajna VW-a Andreas Mindt otkrio detalje o budućem smjeru uređenja unutrašnjosti.

"Počevši od ID.2all, svaki model će imati fizičke tipke za pet najvažnijih funkcija: jačinu zvuka, grijanje za obje strane kabine, kontrolu ventilatora i svjetla za sva četiri žmigavca, smještena ispod ekrana. Ovo će biti standardno na svim budućim VW vozilima."

Mindt je otišao još dalje, obećavajući da VW "nikada, nikada više neće napraviti tu grešku. Imat ćemo fizičke tipke na volanu. Nema više nagađanja. Postoji povratna informacija, stvarna je i ljudi to vole. Iskreno, to je automobil. To nije telefon."

Prema Autocaru, insajder je potvrdio da će se rotirajuća tipka za kontrolu jačine zvuka vratiti u buduće modele. Isti izvor je indirektno priznao da je uklanjanje konvencionalnih prekidača bio pogrešan korak: "Kada razvijete nešto što radi i radi godinama, nema razloga da se to zamijeni."

Iako se pritisak na dugmad i ručice odnosio samo na električne modele iz Wolfsburga, prirodno je pretpostaviti da će i VW-ovi s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem uvesti više fizičkih dugmadi. Uskoro ćemo imati priliku vidjeti kako to izgleda na nadolazećem T-Rocu u kojem očito više neće biti klizača kao u prvoj generaciji.

Realno govoreći, uprkos svim izjavama "razumijemo", budući VW-ovi vjerovatno neće imati toliko tradicionalnih kontrola kao, recimo, Golf prethodne generacije. Ipak, postoji razlog za optimizam, a najavu je napravio Golf 8,5. Nadajmo se da će se ovaj dugoočekivani povratak tradicionalnim kontrolama prenijeti i na sestrinske modele Škode, Audija i ostatka VW Grupe.