Ne voli sportska vozila
85

Mustafa Čobo iz Kaknja je istinski ljubitelj oldtimera: Yugu bi mogao rastaviti i sastaviti zavezanih očiju

E. M.
Foto: E. M./Klix.ba
(Foto: E. M./Klix.ba)
Mustafa Čobo iz Kaknja istinski je ljubitelj oldtimera, a i vlasnik je Yuga 45 kojeg voli više nego bilo koje sportsko vozilo. U razgovoru za Klix.ba ovaj 23-godišnjak je ispričao odakle ljubav prema oldtimerima te je otkrio da ih je do sada rastavio čak 44.

Dok mnogi njegovi vršnjaci maštaju o sportskim vozilima s jakim motorima ispod haube, Mustafa Čobo razmišlja samo o oldtimerima kao što su Yugo i Fićo. Po profesiji je automehaničar i vozač motornih vozila, ali ljubav prema Yugi stvorila se mnogo ranije.

"Niko se u porodici nije bavio s ovim što se ja bavim. Jednostavno stvorilo se iz ljubavi prema automobilima, tako da se može reći da volim mehaniku još od malih nogu, 4. razreda osnovne škole, kada sam kupio svog prvog Yugu. Znao sam i voziti, tada je bilo jeftino i kupio sam ga", govori Čobo.

Pojašnjava da je iz ličnog interesa svog Yugu počeo rastavljati, a zatim i sastavljati. Godinama poslije, do danas, rastavio ih je više od 40. Tvrdi da ih zna u dušu.

"Uz pomoćnika, zavezanih očiju ću ga rasklopiti i sklopiti. Svi su me dok sam bio dijete gledali malo čudno. Govorili su mi da igram nogometa, ali ja nisam htio. Volio sam prljave ruke od motornog ulja. Ljubav prema oldtimerima i dalje traje i trajat će dok sam živ", govori Čobo te pojašnjava da ga najviše privlače detaljni radovi kod ovakvih vozila.

"Zastavina vozila nisu kao novija vozila da se kupi dio i zamijeni. Kod njih se mora znati šta su platine, klackalice, zazori, štelovanje ventila, sjedišta ventila, sve mora da se radi jedno po jedno i detaljno", dodaje naš sagovornik.

Najstariji Yugo koji je prošao kroz njegove ruke je 1980. godište, prva serija Yuge 45.

"To je veliko blago, a vlasnik ga je redovno održavao. Čak ga i ne vozi često, samo nedjeljom s njim ide u crkvu i to isključivo ako je suho vrijeme", kroz smijeh govori Čobo.

Za sve radove na restauraciji vozila poznaje majstore koji se bave tapeciranjem, lakiranjem i farbanjem, dok je njegov posao mehanika. Dijelove je u početku bilo teško nabaviti, ali nakon godina i godina rada, povezao se s ljudima kod kojih pronađe sve što mu treba. O sportskim vozilima i ne razmišlja.

"Ne razmišljam o sportskim i modernim vozilima, vozim svog Yugu i brži sam od nekih modernijih vozila, bez friziranog motora. Sreća je da nisam jedini, još ima ljudi koji vole oldtimere, a samim tim ima i mnogo posla. Ljudi me zovu iz svih bh. gradova, regije i Evrope. Cijene se ta vozila, poštuju, a to pokazuju i cijene koje su skočile u posljednje vrijeme. Yugo kojeg ste mogli kupiti za 1.000 KM, danas da je urednog stanja ne košta ispod 2.000 KM", pojašnjava Čobo.

Da rasklopi Yugu do zadnjeg šarafa treba mu dva dana, a da ga ponovo sklopi treba mu šest mjeseci. Ipak vremena ima i u budućnosti se planira baviti restauracijom starih vozila.

"Mogao sam voziti kamione, ali ovo mi je draže i za sad ne razmišljam napustiti BiH. Za nekoliko godina se vidim u pravoj firmi u Kaknju za oldtimere koju ću sigurno uskoro osnovati", zaključio je Čobo u razgovoru za Klix.ba.