AUTO NOSTALGIJA
0

Mitsubishi Lancer EX 2000 turbo (1981-83): Otac Lancera EVO

A. M.
Lancer EX lansiran je u Japanu 1979, a iste godine na jesen predstavljen je u Evropi na sajmu automobila u Frankfurtu. Dobro se prodavao u Evropi, jer je njegov čisti oblik bolje odgovarao ukusu evropskih kupaca nego prethodnik. Mitsubishi je na Lanceru EX poboljšao unutrašnji prostor i upravljanje. Proizvodnja je zaustavljena 1987.

Lancer EX 2000 Turbo bila je jedna od najboljih sportskih limuzina 80-ih. S turbo motorom, pristojnim prostorom za pet odraslih osoba i solidnim prtljažnikom, ovaj Mitsubishi Lancer 2000 EX Turbo bio je praktična porodična limuzina, ali i odlična alternativa evropskim vikend trkačima.

Druga generacija Lancera (EX/A170) bila je pogonjena širokom paletom motora, od uvodnog 1,2 sa 54 KS do najsnažnijeg 1,8-litarog benzinca sa okruglo 100 KS. Godinu poslije premijere, predstavljen je Lancer EX, ali sa 1,8-littarskim uzdužno postavljenim turbakom sa četiri cilindra poznatim kao 1800 GSR i GT Turbo. Prva generacija 1800 GSR i GT bili su dostupni samo s turbopunjačem i bez intercoolera, a motor je razvijao 135 KS. Japanci su model sa dodatim intercoolerom uveli 1983. na tržište, a snaga je narasla na ‘’traženih’’ 160 KS.

Međutim, od 1981., samo za još liberalno evropsko tržište, zbog strožijih emisionih propisa u Japanu, bio je dostupan 2,0-litreni motor s turbopunjačem i s jednim bregastim vratilom. Četverocilindarski motor sa zapreminom od 1.997 ccm i 8 ventila pod nazivom 4G63 bio je opremljen elektronski kontrolisanim ubrizgavanjem goriva, a proizvodio je 170 KS i 245 Nm obrtnog momenta. Snaga se prenosila na zadnje točkove preko 5-stepenog ručnog mjenjača.

Lancer EX 2000 turbo imao je isti MacPherson prednji ovjes i stražnju polukrutu osovinu kao standardni Lancer 1600, ali Japanci su na ovaj Evropljanima drag model, ugrađivali tvrđe opruge. Kočioni sistem imao je ventilirane diskove na prednjim i obične diskove na zadnjim točkovima. Standardna veličina guma bila je 175/70 HR14.

Kako se EX razlikovao od običnog Lancera? Izvana, osim širih guma na aluminijskim felgama, bilo je ugrađeno crno krilo na zadnjem poklopcu prtljažnika, prednji branik je dolazio s integrisanim spojlerom, dok je odzada stajala naljepnica TURBO u stilu BMW-a 2002 turbo. Unutrašnjost je bila tipična za jednog Japanca iz 80-tih. Sve je bilo na svom mjestu, ni više, ni manje od očekivanja. Kupci su hvalili ergonomiju i kvalitetnu završnu obradu iako je preovladavala plastika, a posebna su bila i sjedišta od velura.

Iako se radilo o trovolumenskoj limuzini, Lancer LX je imao skromne dimenzije. Riječ je o sedanu dužine 4.230 mm, širine 1.620 mm i visine od 1.380 mm, dok je međuosovinski razmak iznosio 2.440 mm. S obzirom na malu masu od 1.052 kg performanse su bile jako respektabilne. Najveća brzina bila je 201 km/h, a od 0 do 100 km/h mogao je ubrzati za 7,5 sekundi, dok famoznu distancu od 400 metara prelazio za samo 16,2 sekunde. Ova druga generacija Lancera u kategoriji 2,0-litrenih motora osvojila je krunu najbrže limuzine na svijetu 1981. s ovom varijantom Lancer 2000 Turbo. Zato je ovaj model poslužio kao temelj povratka Mitsubishi Motorsa na međunarodnu reli scenu nakon 3 godine izbivanja. Reli verzija Lancera EX 2000 Turbo bila je homologirana za Grupu 4 i Grupu B. Taj model je razvijao rasnih 280 KS.