Automobil budućnosti
0

FOTO+VIDEO / Mitsubishi i-MiEV Electric u prodaji krajem sljedeće godine

Sarajevo-x.com
Kada se nađe na tržištu krajem 2011. godine, Mitsubishi i-MiEV će ući u naglo rastući segment električnih automobil. Nissan Leaf, Ford Focus BEV, Fiat 500 Electric i nekoliko drugih modela će do tada već biti na tržištu i predstavljati širok izbor za kupce. Ali ako obrate pažnju na Mitsubishi, shvatit će da mu ni jedan drugi automobil nije ni blizu, piše "Fox News".

Mitsubishi i-MiEV (Mitsubishi innovative Electric Vehicle) liči na nekog vanzemaljca ili pak na neku novu životinjsku vrstu iz regije Papua u Novoj Gvineji.

Ovaj automobil je svoj život započeo kao konvencionalni automobil kojeg je pokretao mali konvencionalni motor sa unutrašnjim sagorijevanjem. Dizajniran je prema zahtjevima japanske klase Kai koji se tiču ograničenja veličine i snage kako bi se smanjili porezi i riješio problem parkinga. Od ovog automobila je manji samo Smart Fortwo, koji također ima električnu verziju, a koja će se uskoro pojaviti na tržištu.

Iz Mitsubishija je izvađen trocilindrični motor sa 660 cc, pa se tako dobio ekstremno lagan automobil. Litijum-jonske baterije su ugrađene u pod automobila i napajaju električni motor od 63 KS smješten između zadnjih točkova. To znači da ima pogon na zadnje točkove, baš kao i Smart Fortwo.

Mitsubishi i-MiEV omogućava uspravno sjedenje i može udobno smjestiti četiri putnika prosječne visine. Relativno veliki prozori čine ovaj automobil prostranim u unutrašnjosti. Tek kada neko sjedne pored vas, možete uvidjeti da se radi o malom automobilu. U Japanu će imati volan na desnoj strani, dok će u kod vozila namjenjenih za tržište SAD-u doći do premještanja volana na lijevu stranu, a također će biti malih promjena u dužini i širini kako bi se zadovoljili američki sigurnosni standardi.

Automobil je veoma jeftin u zemlji porijekla i košta oko 12.000 dolara. Ova cijena se odražava i na kvalitetu unutrašnjosti koja je podređena troškovima izrade električnog pogona. Unutrašnjost je lijepo oblikovana ali je izrađena od tvrde plastike.

Potrebno je pažljivije pogledati instrument tablu kako bi se uvidjelo da je pokazivač količine goriva sada zapravo pokazivač stanja baterije i da je digitalni pokazivač brzine u ograničen polukružnim lukom koji pokazuje potrošnju energije u određenom trenutku. Novi infotainment sistem će imati ekran osjetljiv na dodir koji će biti dio standardne opreme automobila namjenjenih za američko tržište. Cijena automobila u SAD-u će biti ispod 30.000 dolara prije nego se oduzme još 7.500 dolara koje država nudi kao nagradu zbog kupovine električnog automobila.

Punjenje baterije i-MiEV-a traje oko četrnaest sati na utičnici od 120V, a pola od tog vremena je potrebno ukoliko se punjenje vrši na utičnici od 240V. Također, postoji i posebni priključak za brze punjače koji mogu napuniti i do 80% kapaciteta baterije za samo trideset minuta, ali ih nema mnogo u svijetu, bar za sad. Sa jednim punjenjem baterije automobil može preći od 130 do 160 km.

Što je automobil manji, više se cijeni iskustvo vožnje na električni pogon, jer se na ovaj način izbjegava turiranje i mijenjanje brzina, te smanjenje ekonomičnosti zbog potrebe za dostizanjem brzine pri kretanju, pogotovo u gradu, gdje je stajanje i kretanje u saobraćaju jako često. Upravo je u gradu Mitsubishi i-MiEV u svom elementu. Dovoljno je brz da održi korak sa ostalim vozilima u saobraćaju, a njegove dimenzije mu omogućavaju okretnost i lakši prolazak kroz gusti saobraćaj.

Maksimalna brzina mu je ograničena na 135 km/h, a brzina ograničenja na cestama se brzo dostiže i lako održava. Čak i na autoputu, gdje vlada buka zbog saobraćaja i vjetra, u unutrašnjosti ovog automobila je dosta tiho, uprkos slaboj izolaciji.

Slični hibridima, električni automobili produžavaju trajnost svoje baterije na gradskim ulicama gdje kočioni sistem regeneriše energiju koja bi inače bila izgubljena.