Na tržištu od 2027.
42

Mali formati daju nadu Evropi, Volkswagen potvrdio električni model s cijenom ispod 20.000 eura

A. M.
Volkswagen će za tri godine lansirati novi pristupačni električni automobil koji će koštati ispod 20.000 eura. Bit će to mali gradski auto do četiri metra dužine, koji će imati domet od oko 400 kilometara.

Na godišnjoj digitalnoj press konferenciji koju je organizovala VW grupacija, Volkswagen je zvanično potvrdio da će njihov dugoočekivani pristupačni električni automobil ID.1, ujedno nasljednik modela e-Up, biti lansiran 2027. godine.

Namjera njemačkog proizvođača je da upotpuni donji dio game u električnoj niši i pruži pristupačnu električnu mobilnost za sve. Volkswagen postavlja datum lansiranja za 2027. godinu, samo godinu dana nakon što na tržište stigne najavljeni ID.2All, još jedan dugoočekivani električni automobil. U ovom slučaju možemo govoriti o "Polu" s nultom emisijom, koji će koštati ispod 25.000 eura.

Kako su potvrdili izvori iz VW-a, trenutno se proučavaju četiri različita scenarija kako bi se postigao planirani cilj lansiranja ID.1, a odluka će biti donijeta u kratkom roku. Posljednjih sedmica, kako su potvrdili njemački mediji, već su procurili napredni razgovori između Volkswagena i Renaulta o saradnji na ovom zajedničkom projektu, s ciljem stvaranja preuslova za masovnu proizvodnju i profitabilno plasiranje električnog vozila od 20.000 eura.

Dakle, VW je na raskrsnici i razmatra da li će novi pristupačni model biti razvijen na Small MEB arhitekturi, evoluciji trenutne MEB platforme koju koriste aktuelni ID modeli ili će ići u partnerstvo s Renaultom koristeći njihovu AmpR Small arhitekturu. Sve zavisi od računice, s kojom opcijom bi više uštedili na ogromnim troškovima razvoja i gdje bi ostvarili veći profit, s obzirom da je na malim autima zarada najmanja.

Ali šta konkretno možemo očekivati od pristupačnog VW ID.1? Koncept ID.Life već je predstavljen na IAA salonu automobila u Minhenu 2021. godine kao prva osnova za budući električni automobil od 20.000 eura. Ako se potvrdi ovaj koncept, bio bi to mali automobil s dužinom do četiri metara i s prtljažnikom od 225 litara. VW najavljuje domet blizu 400 kilometara. U suštini, biće to napredniji model od električnog Up-a, kojeg će ID.1 naslijediti. U svakom slučaju, ID.1 će biti samo jedan od 11 novih električnih automobila za koje je Volkswagen potvrdio da će biti lansirani do 2027. godine, nakon što je prošle godine dat signal za start s novim ID.7. Brend je potvrdio da će trenutni Golf, Tiguan i T-Roc također biti "odvedeni" u električnu budućnost.

Sve u svemu, automobili malih formata daju mnogo veću nadu evropskim proizvođačima u borbi za osvajanje tržišta električnih vozila nego rastrošni i skupi SUV-ovi. S tim u vezi, Citroen je među prvima s modelom e-C3 zarolao priču o jeftinom električnom vozilu gradskog formata, dok je Dacia sa osvježenim Springom uozbiljila ponudu. Takođe, Renault je nedavno pokazao serijsku verziju Renaulta 5 E-Tech i najavio Twingo i Renault 4. Prije samo nekoliko dana, Škoda je pokazala koncept Epiq, mali crossover s 4,1 metar dužine.