Bolji i od najboljih
0

FOTO / Loebovih osam titula u slikama

Sarajevo-x.com
Nakon zvanične potvrde rezultata u Svjetskom reli šampionatu, francuski vozač Sebastien Loeb ke i zvanično postao najtrofejniji vozač u historiji. Nakon čak osam uzastopnih titula šampiona u WRC-u Loeb je uspio nadmašiti i sedmerostruke šampione kao što su Michael Schumacher u Formuli 1 i Valentino Rossi u Moto GP-u.

Ovakav fenomenalan rezultat nije uspio niko ostvariti u historiji svih krovnih svjetskih takmičenja, a po svemu sudeći Loeb koji je u odličnoj formi, ne planira da se zaustavi na "samo" osam WRC titula.

Ovakva karijera i uspjesi zaista zaslužuju posebnu pažnju, pa Vam donosimo pregled Loebovih najsvjetlijih trenutaka po sezonama.

Godina 2004. - Reli Švedske

Loeb je do svoje prve titule došao u godini kada je zaista uspostavio potpunu dominaciju u WRC-u. Tako je 2004. godine na kraju takmičarske sezone imao uvjerljivo vodstvo od 36 bodova ispred najbližeg pratioca, dok je ujedno postavio i rekord od šest pobjeda u jednoj sezoni. Također, u toj godini je utišao kritičare koji su do tada tvrdili da je on dobar samo na asfaltnim relijima, pobjedivši i na nekoliko makadamskih takmičenja. Također, on je tada bio i prve ne-nordijski vozač koji je uspio pobjediti na zaleđenim brzinskim ispitima u Švedskoj.

Godina 2005. - Reli Japana

Ova godina je bila također Loebova godina obaranja rekorda. Ovaj put je ostvario šest uzastopnih pobjeda, te je podigao rekord na sedam pobjeda u sezoni, dok je oborio i rekord star 25 godina, tako što je do titule došao sa čak 56 bodova prednosti ispred drugoplasiranog vozača, i to sa još tri relija do kraja. Također, ove godine je u Francuskoj postao prvi vozač koji je bio najbrži na svakom brzinskom ispitu relija.

Godina 2006. - Reli Kipra

Nakon što je pobjedio na reliju Kipra 2006. godine, Loeb je slomio ključnu kost na vožnji bicikla u Švicarskoj. Zbog te povrede bio je spriječen da nastupi na dva zdnja relija u sezoni, te je izgledalo da bi njegovi konkurenti mogli prekinuti pobjednički niz. Ipak, iako je relije u Turskoj i Australiji gledao iz udobnosti svog doma to ga nije spriječilo da, zahvaljujući velikoj prednosti koju je prethodno napravio, dođe do još jedne šampionske titule.

Godina 2007. - Reli Monte-Carla

Citroën C4 WRC debitovao je 2007. godine na reliju Monte-Carla, a sa Loebom iza upravljača svoj prvi takmičarski nastup novi automobil završio je fenomenalnom pobjedom. Iako je u ovoj sezoni morao da se svojski potrudi za neke pobjede, to nije spriječilo Loeba da dođe do svoje četvrte titule, i to odličnim finalnim relijem u Velikoj Britaniji.

Godina 2008. - Reli Japana

Brzinski ispiti relija u Japanu 2008. godine bili su pozornica na kojoj je Loeb postao prvi peterostruki WRC šampion. Iako je već u Japanu obezbjedio šampionsku titulu, ove godine je Citroen morao sačekati zadnji reli, onaj u Velikoj Britaniji, kako bi potvrdili šampionsku titulu u poretku proizvođača. Njihovo nestrpljenje bilo je razumljivo, jer im je to bila prva titula nakon 2005. godine.

Godina 2009. - Reli Walesa, Velika Britanija

Još jednom se odlučivalo o šampionu na zadnjem reliju u sezoni, i još jednom je taj reli bio zahtjevni reli Walesa, sa obiljem kiše i blata. Loeb je na ovaj reli došao sa jednim bodom zaostatka, ali je nakon fenomenalne vožnje i uzbudljive borbe sa vozačem Forda, Mikkom Hirvonenom izašao kao pobjednik, i u džep stavio još jednu titulu šampiona.

Godina 2010. - Reli Francuske

Loeb je u prošloj godini uživao u finalu sezone. Reli Francuske je ovaj put umjesto tradicionalne Korzike premješten u regiju Alsace, predio u kojem se Loeb rodio i odrastao, a u procesu odrastanja "pamtio" krivine lokalnih puteva. Naravno, nije mu bio problem pobjediti u vlastitom dvorištu, e posebno je zanimljivo da je posljednji brzinski ispit bio upravo u njegovom rodnom gradu Haguenau, gdje je i proslavio svoju sedmu uzastopnu WRC titulu.

Godina 2011. - Reli Walesa, Velika Britanija

Naoružan sa potpuno novim Citroenom DS3 WRC kojeg pogoni 1,6-litarski turbomotor od 300 KS Loeb je u sezoni 2011. započeo novu eru. Ovaj put Loeb je imao žestoku konkurenciju i među drugim ekipama, ali i unutar svoje Citroen Sport ekipe. Žestoki i superbrzi Sebastien Ogier već odavno se spominje kao Loebov nasljednik, a ove godine je pokazao da mu za skidanje Loeba sa trona nedostaje tek nešto više sreće i iskustva. Ipak, Loeb je pokazao da se tako veliko iskustvo ne može tako lako nadoknaditi pukom brzinom, pa je na zadnji reli sezone u Walesu stigao sa dobrom zalihom bodova, zahvaljujući redovnim rezultatima u sezoni. Tako je i ovaj put mogao sebi priuštiti luksuz da odustane iz relija, zbog nesretnog sudara sa automobilom gledaoca, a da ipak dođe do rekordne osme titule WRC šampiona, titule koja ga je ujedno proglasila kraljem auto-moto sporta!

Vezani članci