Ostala na bazi koncepta
47

Lada X1: Ruska Fiat Multipla osamdesetih

A. M.
Foto: Lada
Foto: Lada
Decenijama smo Ladu povezivali s Nivom, neuništivim kompaktnim terencem koji se i dalje prodaje na nekoliko evropskih tržišta. Međutim, malo ko se sjeća da je ruska kompanija bila blizu proizvodnje minivana.

Sovjeti su zapravo, između 1981. i 1982. godine predstavili konceptni X1 i X2, kao manifest tehnologije i stila koji je potpisao dizajnerski trio Patrušev, Čagin i Jarcev. Dva izuzetno aerodinamična i vrhunska modela koja nikada nisu masovno proizvedena.

Dizajneri su se kod oba koncepta fokusirali na vrlo meke linije i veliku staklenu površinu kako bi putnički prostor bio još svjetliji. Ipak, posebnija je bila Lada X1, duga 4,2 metra i opremljena s pet vrata, za razliku od X2, koji ima troja.

Na oba konceptna modela, zapravo, nalazimo rješenje koje je bilo novo za to vrijeme: farovi postavljeni na dnu vjetrobranskog stakla. Ova karakteristika će pronaći mjesto skoro dvije decenije poslije na jedinstvenoj Fiat Multipli, čija filozofija nije previše bila udaljena od filozofije ove dvije Lade.

Uprkos kompaktnoj veličini, automobil je nudio veliku unutrašnjost i mnogo praktičnosti. Ustvari, sva sjedišta, uključujući i suvozačevo, mogu se pomicati i rotirati kako bi se stvorila svojevrsna dnevna soba u pokretu.

Koliko god bio zanimljiv, Ladin ambiciozni projekat nikada nije ugledao svjetlo dana. Dva modela X1 i X2 u omjeru 1:1 napravljena su bila od plastelina.

Uprava ruskog brenda nije se "usudila" ući u serijsku proizvodnju s ova dva automobila, pa su dva prototipa ostala smjeli dizajnerski eksperimenti, čiji su tragovi nestali tokom decenija.