Napredak i pored krize
0

KIA uspješnija nego u 2007.

Sarajevo-x.com
U vrijeme kada konstantno pristižu vijesti o padu prodaju i globalnoj krizi koja dramatično utiče na poslovanje proizvođača automobila pravo osvježenje je vidjeti da postoje i kompanije koje su zadvoljne poslovanjem. Naime KIA Motors zabilježila je već do novembra ove godine premašila cijelu prošlogodišnju prodaju svojih modela.

Iz korporacije Kia Motors izvijestili su da je njihova prodaja od januara do novembra iznosila 1.272.689 vozila, što predstavlja 10,1-postotni rast u odnosu na isti period prošle godine kada je prodaja dostigla 1.154.354 vozila, a gdje je ukupna prodaja od januara do decembra 2007. godine iznosila 1.269.164 vozila.

Gledajući po tržištima Kina je sa 134.176 prodanih vozila doživjela najveći rast, tačnije +33,9%, a slijede je takozvana opšta tržišta, kako u KIA-i zovu regije Srednje i Južne Amerika, Azije i Pacifika te Bliskog istoka i Afrike, sa 239.785 prodanih vozila, čime je zabilježen porast od 32,2%. Slijede Južna Koreja sa 16,8% rasta ili 288.925 vozila i Evropa sa 0,7% ili 315.172 prodanih vozila. Sjeverna Amerika (SAD i Kanada) je sa 294.631 prodanim vozilom zabilježila 6,3-postotni pad, što je s obzirom na finansijske prilike u tom dijelu svijeta u granicama očekivanog za KIA Motors.

Hyoung-Keun Lee, podpredsjednik korporacije, ovom prilikom je rekao: “Uprkos teškoj situaciji na različitim svjetskim tržištima KIA je doživjela rast. U novembru smo premašili cijelu prošlogodišnju prodaju i doživjeli 10-postotni rast, a u 2007. godini je bio tek 3,5-postotni.”

U jedanaest mjeseci ove godine KIA-in najprodavaniji model bio je Cerato, koji je širom svijeta našao 178.198 novih vlasnika. Model Rio je zauzeo drugo mjesto sa 143.392 prodnih primjeraka. KIA-ini evropski modeli kao što je Cee’d prodan je u 139.489 primjeraka kao i sportski terenac Sportage sa 134.238 primjeraka su gotovo izjednačeni u borbi za treće mjesto. Među pet najprodavanijih se uspio probiti i Picanto sa 86.658 vozila. Ukupno su u KIA-i u 2008. godini prodali 623.008 putničkih vozila, što predstavlja 14,8-postotno povećanje.

Da kod najstarijeg korejskog automobilskog proizvođača imaju dosta razloga za optimizam potvrđuje i činjenica da je u novembru najprodavaniji KIA-in model bio sportski terenac Sportage, iako je riječ u SUV-u za kojima ineresovanje u vrijeme krize naglo opada.