Iz historije
49

Kako su Porsche i Mercedes prije 33 godine udružili snage i stvorili kultnu mašinu 500 E

A. M.
Početak devedesetih obilježio je saradnju Mercedes-Benza i Porschea. Dva diva automobilske industrije udružili su snage kako bi stvorili limuzinu koja je ušla u historiju. Naravno, riječ je o modelu Mercedes 500 E.

Model W124, sada već stari predak trenutne E-klase, debitovao je 1984. godine. Nekoliko godina kasnije, Mercedes-Benz (tada Daimler-Benz AG) također je odlučio lansirati posebnu verziju koja će biti pogonjena V8 motorom preuzetim iz modela 500 SL.

Godine 1989. legendarni dizajner automobila Bruno Sacco počeo je dizajnirati karoseriju ove limuzine. Budući da su njegovi inžinjeri bili zaokupljeni razvojem nove S-klase, Mercedes-Benz je zatražio pomoć svojih sunarodnjaka iz Porschea. Zadatak koji je povjeren Porscheu bio je integracija 5,0-litarskog V8 benzinca, koji je zahtijevao modifikacije potrebne na ovjesu i pogonskom sklopu. Ali na kraju, automobil nije uopšte mogao stati na proizvodnu traku fabrike u Sindelfingenu, uglavnom zbog proširenih branika.

Tako je Porsche iznenada dobio zadatak da sastavi kompletan 500 E. Mercedes-Benz bi dijelove slao u Porscheovu fabriku u Zuffenhausenu, gdje bi radnici ručno sastavljali šasiju. Kada bi taj dio završen, auto bi se transportovao nazad u Sindelfingen na farbanje, a onda bi finalno opet bio vraćen u Zuffenhausen gdje je montiran motor.

Zatim bi se svaki 500 E vraćao u fabriku Mercedes-Benz, gdje je bio detaljno pregledan i pripremljen za isporuku. Ovo "cimanje" iz jedne fabrike u drugu je trajalo 18 dana, što iz današnjeg ugla efikasnosti djeluje nezamislivo.

Prve jedinice Mercedes-Benz 500 E lansirane su na njemačko tržište krajem 1990. godine. Proizvedeno je ukupno 10.479 automobila s oznakom 500 E, a posljednjih 120 sklopljeno je između januara i maja 1995. godine za posebne kupce proizvođača iz Stuttgarta.

Ova mašina je iz 5,0-litarskog atmosferca izvlačila 326 KS pri 5.700 obrtaja u minuti. Za sprint do 100 km/h mu je trebalo 6,1 sekundi, a maksimalna brzina je bila elektronski limitirana na 250 km/h. U ogromni karter V8 mašine stalo bi osam litara ulja za podmazivanje motora, dok je rashladni sistem primao 15,5 litara rashladne tekućine.

U posljednoj godini proizvodnje, 500 E je preimenovan u E 500. U taj model su ugrađivane poboljšane komponente ovjesa, kočnica i širih guma iz modela 500 SL (prva slika). Njegova optika je takođe otkrivala modifikacije na maski i branicima.

Kako bi proslavio ovaj poseban model i saradnju sa Mercedesom, Porsche je objavio video klip i organizovao sastanak dvojice najvažnijih ljudi uključenih u razvoj modela 500 E. Takođe, ove mašine koje su obilježile devedesete godine gledali smo na filmskom platnu u francuskoj akcionoj komediji Taxi.