Savjeti za održavanje
49

Istražili smo: Da li su originalni autodijelovi nužno kvalitetniji od renomiranih zamjenskih?

Među vozačima postoji vječna dilema da li su zamjenski dijelovi renomiranih proizvođača manje kvalitetni od originalnih dijelova (OEM) koji se ugrađuju u ovlaštenim servisima? OEM dijelovi ne moraju nužno biti bolji, niti su zamjenski dijelovi nužno lošiji.

S obzirom na starost voznog parka, nizak životni standard, ali i navike, većina vozača svoj automobil održava u privatnom servisu. Nekako smo navikli na praksu da ovlašteni servis posjećuju isključivo automobili u garanciji i poneki vlasnici vozila koji do zadnjeg dana žele održavati vozilo samo u zvaničnom servisu uz uredno ispunjenu servisu knjižicu sa pečatima. Najbitnije je da postoji izbor.

Zamjenski dijelovi – Prednosti i mane

Na tržištu zamjenskih dijelova postoje stotine proizvođača iz cijelog svijeta i kvalitet zbog toga može dosta varirati. Neki od njih su specijalizirani za određene grupe dijelova, dok određeni proizvođači proizvode skoro sve od igle do lokomotive. Njihova dodatna prednost je što su dostupniji za nabavku, jer se mogu nabaviti u prodavnicama, na pumpama ili kod servisera. To znači da veća raznolikost donosi veći izbor i širi raspon cijena.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

U pravilu, zamjenski dijelovi su povoljniji od OEM, a neki čak i s drastično nižom nabavnom cijenom. Međutim, dijelovi renomiranih proizvođača u pravilu nemaju reklamacija, a nerijetko mogu biti kvalitetniji i od dijelova iz prve ugradnje. Zašto je tako? Pokazalo se da aftermarket kompanije često dorađuju i otklanjaju anomalije na svojim dijelovima. Postoji niz žalbi od strane vlasnika vozila na OEM dijelove, jer se recimo dešava da kočione pločice iz prve ugradnje neugodno cvile, dok isti dio dobavaljen na aftermarket tržištu uz efikasno zaustavljanje vozila ne stvara ni najmanju buku. To nužno nije čest slučaj, ali je zabilježen, pogotovo što proizvođač automobila dizajnira kočione pločice za svoja vozila pod uslovom da mora uravnotežiti cijenu, njihovu trajnost, nivo buke i performanse.

Na suprotnoj strani, naveli smo da postoje stotine dobavljača zamjenskih dijelova i samim tim varira i kvalitet tog dijela, jer dobavljači kupuju na svjetskom tržištu vodeći se prije svega nižom nabavnom cijenom bez temneljite provjere, pogotovo kad nabave seriju dijelova niže kvalitete. Kod takvih, obično manje poznatih marki, dijelovi su podložni brže trošenju, stvaranju čudnih zvukova, a oni istovremeno utiču na sigurnost u vožnji. Garancija kod takvih dijelova ne postoji.

Također, serviseri se često znaju žaliti da takve dijelove čak i ne mogu ugraditi prije prethodne obrade ili pripreme, jer jednostavno ne odgovaraju poziciji ili kućištu u koje se ugrađuju. Po tome se najčešće vidi razlika između nekvalitetnih i provjerenih kvalitetnih aftermarket dijelova. Renomirani aftermarket dijelovi jednako traju, ne stvaraju buku i s jednakom preciznošću se ugrađuju kao OEM dijelovi. Takve dijelove će vam uvijek preporučiti servisi iz Motointegrator baze, jer uz provjerenu kvalitetu dijelova, svaki serviser voli ugraditi dijelove koji su slični ili isti kao oni iz prve ugradnje.

OEM dijelovi – Prednosti i mane

Najveći plus kod OEM dijelova što se oni poklapaju s dijelovima koji ste dobili s vašim vozilom kada je sišlo s montažne trake. Takove dijelove je lakše odabrati, jer obično postoji jedan tip bez ikakvih varijacija, a lakše ih je i ugraditi. Ni najmanje ne morate brinuti o procjeni kvaliteta takvih dijelova, pogotovo što dolaze s garancijom, posebno ako ih ugradite kod ovlaštenog servisera.

Na drugoj strani, originalni dijelovi su mnogo skuplji od zamjenskih dijelova koji su mnogo rašireniji i dostupniji. To se posebno odnosi na karoseriju, setove remenja razvodnog sistema, setove kvačila, pogonske lance, DPF filtere ili recimo poluosovine, gdje OEM dijelovi nerijetko koštaju bar dvostruko više. Ustvari, OEM dijelovi koštaju najviše ako u nemogućnosti nabavke aftermarket dijelova, nabavlja nezavisni mehaničar, koji na ionako skup dio mora uračunati svoju maržu. Dodatni problem u tom slučaju je što postoji velika mogućnost da taj serviser nema adekvatan alat za ugradnju takvog dijela, pa to može izazvati dodatne probleme za vlasnika automobila. Tu recimo možemo još jednom istaći da korisnici Motointegrator platforme dobivaju bazu servisa koji prolaze redovne edukacije o ugradnji specifičnih dijelova, ažurirajući i primjenjujući to znanje, kako na stariji tip, tako i na noviji tip vozila, a istovremeno se služe adekvatnim alatom prilikom ugradnje.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Kvalitet OEM dijelova nije nužno superiorniji. S druge strane, za takav dio ste platili veći iznos, nadajući se da je mnogo bolji od zamjenskog dijela. Ali to ne mora uvijek biti slučaj, jer jednostavno, neki rezervni dijelovi su jednaki ili u nekim slučajevima bolji od OEM dijelova. Možda samo plaćate više na ručun imena OEM dijela. Takođe, ovlašteni servisi rade po satima norme, pa je ugradnja uglavnom skuplja od istog zahvata u nezavisnom servisu.

OEM dio treba ugrađivati dok je vozilo u garanciji ili dok je vozilo mlađeg godišta i ima dobru tržištu vrijednost zbog čega ne treba rizikovati sa ugradnjom zamjenskih dijelova, pogotovo onih nepoznatih dobavljača i pogotovo što takva vozila ne trebaju česte intervencije, pa povremeno skuplje plaćeni dio ne mora biti i veći trošak. S druge strane, OEM dio može biti jedina opcija kod karoserijskih dijelova, jer zamjenski paneli karoserije često ne odgovaraju u zonama gužvanja. Nakon fizičkog oštećenja ili neispravnosti, uslijed naplate štete, vlasnici, ali i osiguravajuće kuće mogu tražiti ugradnju originalnih dijelova.

Kvaka je u kvalitetnim renomiranim zamjenskim dijelovima

Održavanjem vozila u ovlaštenom servisu uvijek dobivate dijelove proizvođača originalne opreme (OEM), ali posjetom kod nezavisnog servisera, uglavnom dobivate zamjenske dijelove, koji koštaju manje, ali koji su kompatibilni za ugradnju kao i OEM. Stoga se mnogi vozači pitaju kakva je razlika između OEM i aftermarket dijelova.

OEM dijelovi ne moraju nužno biti bolji, niti su zamjenski dijelovi nužno lošiji, pogotovo ako su ti dijelovi u istom nivou kvaliteta i specifikacija kao originalni dijelovi. Ali ta konstatacija stoji ako su zamjenski dijelovi dobavljeni od renomiranih proizvođača i ako se ugrađuju kod registrovanih servisera koji koriste provjerene zamjenske dijelove.

Mrežu preporučenih servisa možete zasigurno pronaći preko Motointegrator platforme, najveće online baze autoservisa u BiH, koja će uz pretragu po gradu ili ulici, kao i pretrazi po vrsti usluge, dati vam cijelu listu servisa koji odgovaraju vašem zahtjevu. Takvi servisi vam mogu ponuditi dijelove svjetski poznatih proizvođača, koji proizvode i OEM i aftermarket dijelove, kao što su: Continental, Bosch, Schaeffler, ZF, Denso, Aisin itd.

Ugradnjom zamjenskih dijelova navedenih dobavljača, kupac ustvari dobiva najviše za svoj novac, a u svoje vozilo ugrađuje provjerene dijelove koji mogu biti kvalitetniji i od prve ugradnje.

Kako pravilno odabrati?

Ako znamo da svi aftermarket dijelovi nisu jednaki, a da svi OEM dijelovi jesu, tu vidimo njihove osonove mane i prednosti. Međutim, ne moramo se nužno voditi tim preduslovom. Obrazložili smo da aftermarket dijelovi poznatih dobavljača mogu biti dobitna kombinacija. Ako ste pri tom upoznati sa nekim robnim markama ili imate provjerenje u servis kojem vjerujete na riječ, zamjenski dijelovi vam mogu uštediti pravo bogatstvo. Nabavka takvih dijelova za polovni automobil veće ili manje vrijednosti, koji želite zadržati u dobroj kondiciji i želite voziti sigurno, itekako ima smisla i uvijek ima preporuku.

Ugradnja OEM dijelova sigurno ne može biti pogrešna ako imate mogućnost da platite više. Takvim odabirom možete biti sigurniji u svoj izbor zbog kvaliteta dijelova s garancijom, ali i boljom prodajnom vrijednošću i boljim prodajnim adutima svog vozila.