auto
0

General Motors zabilježio rekordnu prodaju u Kini

FENA
General Motors saopćio je u ponedjeljak da je njegova prodaja na kineskom tržištu automobila u ekspanziji porasla za 32 posto u prošloj godini, u poticaju za proizvođača automobila koji je zabilježio pad potražnje na ključnom sjevernoameričkom tržištu.

Kompanija je saopćila da je prodala 876.674 vozila u Kini u prošloj godini, što je rast za oko 208.000 jedinica s 2005. Također je javila da je prodaja marke Buick, koja predstavlja njen simbol, porasla za 24,9 posto na 304.230 jedinica, prenosi AP.

"Prodaja vozila nastavlja da nadmašuje većinu prognoza kao rezultat potrošačkih zahtjeva za putničkim automobilima bez presedana", navodi Kevin Wale, predsjednik GM Kina, u saopćenju za javnost.

Strani autoproizvođači agresivno se natječu za svoj udio na kineskom tržištu, gdje se prodaja povećava po dvocifrenim godišnjim stopama a vodeći američki, evropski i azijski proizvođači tu su osnovali svoje fabrike.

U petak je američka suparnička firma Ford Motor Co. saopćila da je prodaja u Kini više nego udvostručena na 129.790 jedinica.

Očekuje se da ukupna prodaja vozila u ovoj godini poraste za 15 posto na osam miliona sa sedam miliona u 2006. godini, sudeći po Udruženju kineskih proizvođača automobila, industrijske grupe.

GM tvrdi kako je Kina njegovo najveće pojedinačno nacionalno tržište van Sjedinjenih Država. U 2005. godini, kompanija je preuzela primat od njemačkog Volkswagen AG-a kao kineski proizvođač automobila broj jedan, s procijenjenim tržišnim udjelom od 11,8 posto.

GM planira uložiti tri milijarde dolara u Kinu u periodu 2004-07. godine u nadi da će to potaknuti oživljavanje kompanije, koja smanjuje proizvodnju i zatvara tvornice na matičnom sjevernoameričkom tržištu.

Autoproizvođač je ostvario prvo ulaganje u Kinu otvaranjem tvornice vrijedne 750 miliona dolara u Šangaju i ima pet zajedničkih tvornica za sastavljanje dijelova za skoro sva GM-ova vozila prodana u toj zemlji. Također ima tvornivcu motora, kompaniju za finansiranje automobilskih tvornica i brzo širi lanac trgovina.

Japanska korporacija Toyota Motors, koja je na putu da nadmaši GM kao proizvođača automobila broj jedan u svijetu, znatno zaostaje za GM-om u Kini. U 2005. godini, Toyota je imala samo 3,5 udjela na kineskom tržištu. Ona, međutim, ima ciljnu cifru od milion prodanih vozila do 2010. godine.

GM tvrdi kako su prodaje u Kini i na drugim stranim tržištima po prvi put nadmašile američke prodaje u prošloj godini, dostižući 55 posto od ukupne svjetske prodaje od 9,2 miliona vozila.

Predsjedavajući GM-a Rick Wagoner izjavio je u novembru da će se kompanija dodatno proširiti u Kini, uvjeren da će se robusni rast nastaviti.