Treću godinu zaredom
84

Fiat zahvaljujući malim autima ostaje brend broj jedan u Stellantis grupaciji

A. M.
Kao i Lanciji, Fiatu očigledno nije potreban stalni priliv noviteta da bi se njegovi automobili dobro prodavali. Proizvođač iz Torina prošle godine je zabilježio 12 posto veću prodaju u odnosu na godinu prije i tako ostao najprodavaniji brend unutar najveće svjetske auto grupacije.

Kažu da tiha voda bregove valja, a ako bismo pogledali prodajne rezultate koncerna Stellantis i svih 15 marki zasebno, onda bi ova narodna izreka nesumnjivo važila za italijanski Fiat.

Već treću godinu zaredom, Fiat zahvaljujući prepozantljivim i dugovječnim malim "autićima", ostaje najprodavaniji brend unutar najveće svjetske automobilske grupacije. Naime, italijanski ponos je u 2023. godini prodao čak 1,35 miliona automobila globalno, što predstavlja godišnji rast prodaje od 12 posto u odnosu na nivo zabilježen u 2022. godini.

Ako posmatramo Fiatova ključna tržišta to su i dalje Italija (12,8 posto tržišnog udjela), Brazil (21,8%), Turska (15,7%), i Alžir na kojem Fiat ima čak 78,6 posto, odnosno skoro četiri petine tržišta. Fiat je takođe postao najprodavaniji brend u cijeloj Južnoj Americi sa 542.000 prodatih automobila i tržišnim udjelom od 14,5 posto.

Što se tiče prodaje po modelima, Panda je bila najpopularnija u Italiji, u Brazilu je to bio pick-up model Strada koji se ne prodaje u Evropi, dok je u Turskoj i Alžiru model Tipo/Egea dominirao u različitim karoserijskim izvedbama. U Evropi, električni 500e ponio je titulu najprodavanijeg električnog automobila u A i B segmentima sa 14,7 posto tržišnog udjela.

Ako posmatramo modele s motorima na unutrašnje sagorijevanje, u ovim segmentima je dominirao duo 500 i Panda sa ukupno 230.000 isporučenih jedinica. Takođe, Fiat Ducato je lani bio sedmi najprodavaniji kombi u Evropi i najprodavanije komercijalno vozilo grupacije Stellantis.

Fiat veliku nadu polaže i u ovu godinu. Naime, kao što konvencionalni modeli 500 i 500X imaju svoju električnu braću, iako ne dijele puno tehnologije s njima, električna Panda će također vjerovatno ove godine doći na tržište. S novom Pandom EV, Fiat će imati model s kojim će ravnopravno parirati jeftinim EV modelima iz Kine.