auto
0

EU traži da Volkswagen odustane od MAN-a

FENA
Evropska komisija (EK), izvršno tijelo Evropske unije, izvršila je pritisak na njemački Volkswagen da odustane od plana preuzimanja kontrole u nadzornom odboru MAN-a, što bi mogla da bude glavna prepreka na putu Volkswagena da formira najveću kompaniju za izradu teških kamiona u Evropi.

Volkswagenova ponuda za preuzimanje MAN-a ističe u srijedu. Uprava Volkswagena želi da zauzme nekoliko mjesta u odboru direktora MAN-a, na redovnoj godišnjoj sjednici akcionara velikog proizvođača kamiona u Minhenu.

Prema planu predsjednika Volkswagena Ferdinanda Piecha, udruživanjem njihove filijale za izradu kamiona s kompanijama MAN i Scania osnovala bi se najveća evropska korporacija za izradu teških kamiona, prenio je "Auto news."

Udružene kompanije trebalo bi da se na tržištu nadmeću sa glavnim igračima u tom sektoru kao što su Daimler i Volvo, najveći rivali MAN-a i švedske Scanie.

EK, međutim, smatra da će plan Volkswagena o brzom preuzimanju kontrole u MAN-u ugroziti evropska pravila o udruživanju.

Upravi Volkswagena je iz Brisela stavljeno do znanja da mora da čeka odobrenje nadležnih regulatornih organa Evropske unije za povezivanje Volkswagena, MAN-a i "Scanie" i o čvršćoj saradnji tri kompanije.

Volkswagen, najveći evropski proizvođač automobila, objavio je da su u toku pregovori s EK o formalnoj aplikaciji za udruživanje kojom će biti otklonjene sve sumnje u taj poduhvat u narednih nekoliko sedmica.

Prošlog mjeseca, Volkswagen je objavio ponudu o preuzimanju MAN-a za oko 13,8 milijardi eura, čime bi se njegov udio u MAN-u povećao na 35 do 40 procenata glasačkih prava i tako stekli uvjeti za udruživanje MAN-a i Scanie bez obevazne kupovine čitave kompanije.

Volkswagen je krajem maja dao obavezujuću javnu ponudu svim akcionarima MAN-a za njegove dionice po cijeni od 95,99 eura (136,80 dolara) za obične akcije i 59,90 za dionice s pravom prvenstva.

Ponuda predstavlja dalji korak na putu stvaranja integrirane grupacije komercijalnih vozila koju će činiti MAN, Scania i Volkswagen.

Početkom maja, Volkswagen je saopćio da drži više od 30 posto MAN-a, što znači da je po njemačkom zakonu obavezan da izađe s ponudom za sve preostale akcije u grupaciji koja, pored kamiona, takođe izrađuje dizel motore i turbine.

Volkswagen posjeduje 70,94 posto glasačkih prava u Scaniji, a MAN još 17,4 posto.