Ručna na prvi "zub" za struju, BMW vraća tehnologiju produženog dometa

BMW je spreman da otrese prašinu s tehnologije za koju su mnogi mislili da je mrtva - produživač dometa. Prema pisanju Automobilwochea, kompanija sa sjedištem u Minhenu radi na verziji iX5 opremljenoj ovom tehnologijom, koja se trenutno testira i očekuje se na tržištu 2026. godine.
Ovo je vijest koja označava odlučujuću prekretnicu. Ne zaboravimo da je 2019. godine jedan viši rukovodilac njemačkog brenda izjavio da budućnost produživača dometa praktično ne postoji. Ipak, ova tema je ponovo aktuelna, s projektom koji ima za cilj 1.000 km ukupne autonomije.

Prvi BMW-ov eksperiment u ovom polju bio je sa i3 prije 12 godina, koji se također nudio u REx (Range Extender) verziji kako bi se smirila zabrinutost zbog autonomije tipične za prva električna vozila. Ali s napretkom potpuno električnih modela, ta tehnologija je ostavljena po strani.
Međutim, sada se kontekst promijenio. Uprkos rastu električnih modela, mnogi vozači ostaju skeptični: dugo vrijeme punjenja, nedovoljna infrastruktura, posebno u manje opsluženim područjima. U ovom scenariju, EREV (Električno vozilo s produženim dometom) se vraća u modu: električni automobil, ali s malim motorom s unutrašnjim sagorijevanjem koji puni bateriju kada je potrebno, produžujući autonomiju bez brige.
Interno nazvan iX5 Rex, ova nova verzija bit će razvijena u saradnji s njemačkim dobavljačem ZF Friedrichshafen. Bit će to vrhunski SUV, sposoban za svakodnevnu električnu vožnju, ali sa slobodom dugih putovanja bez prevelike brige o punjenju.

BMW razmatra lansiranje ove tehnologije u Kini, gdje EREV-ovi doslovno ispadaju iz "paštete". Naime, tamo je prodaja porasla za 50 posto samo u prvih pet mjeseci 2025. godine. Ali brend također gleda na Sjevernu Ameriku i Evropu, gdje izazovi za čisto električna vozila ostaju konkretni.
BMW nije jedini koji je osjetio povratak žara za ovim tipom hibrida. U Kini, brendovi poput Li Auto dominiraju ovim segmentom, dok u Evropi samo Mazda (s MX-30 e-Skyactiv R-EV) i Leapmotor (djelimično u vlasništvu Stellantisa) trenutno nude EREV modele. Volkswagen, Stellantis i Ford su već najavili da žele slijediti isti put.