Pod značkom Renaulta
25

FOTO+VIDEO / Duster napada izazov relija Dakar

Klix.ba
Renault Argentina je najavio da će njihov Duster nastupiti na reliju Dakar 2013, a koji će se održati u Južnoj Americi. Renault je pripremio dva Dustera s dvije posade koje će nastupiti na reliju.

Renault, ili Dacia Duster već je dokazao svoju sposobnost na cesti i van nje, kako odličnim prodajnim rezultatima širom svijeta tako i odličnim odzivom tržišta. Sada Renault želi otići korak dalje i pokazati njegove off-road sposobnosti na najprestižnijem i najtežem reliju.

Dakar Reli je definitivno jedno od rijetkih takmičenja koje je organizovano na tako velikom teritoriju, a samim tim i jedno od najizazovnijih i najtežih automobilskih takmičenja uopšte. U samo petnaest dana koliko traje ovaj reli ekipe trebaju preći oko 8000 km kroz sve vrste terena i ujedno se boriti s teškim vremenskim uslovima. Izdržljivost, fizička i mentalna snaga uvijek su najvažniji elementi koji su potrebni ekipama da doću do cilja ovog relija, te se uvijek smatralo apsolutnim uspjehom uopšte završiti reli Dakar, a ne još i pobjediti na njemu. Automobil koji pobjedi na ovom reliju u pravilu donosi mnogo pozitivnog publiciteta kompaniji koja ga ja preoizvela i dokazuje kako taj automobil može izdržati sve uslove i izazove koji se pred njega postave.

Kao i uvijek Dakar starta na samom početku godine, a ovaj put to će biti njegovo 34. izdanje, ali već i peti put uzastopno kako je ovaj reli preselio u Južnu Ameriku, zadržavši samo ime od izvorne rute koja je polazila od Pariza a završavala u Dakaru. Reli Dakar ove godine počinje na 5. januara, a održaće se na teritoriji tri južnoameričke države, Perua, Argentine i Čilea. Polazna tačka je u Limi, glavnom gradu Perua, a završava sve u Santiagu u Čileu.

Dakar Rally će tako ove godine pohoditi i posebno pripremljeni Renault Duster koji je pokretan 3,5-litarskim V6 benzinskim motorom koji proizvodi 306 KS. Ovaj motor je uparen s 6-brzinskim sekvencijalnim mjenjačem s izdržljivom blokadom diferencijala i naravno s pogonom na sva četiri točka. Ni ovjes nema mnogo zajedničkih tačaka sa serijskim Dusterom, pa je dobio takmičarske amortizere s mogućnošću podešavanja. Neopodno je bilo unaprijediti i kočnice, pa je Duster na svim točkovima dobio ventilirane diskove koje hvataju snažne 6-klipne čeljusti naprijed i 4-klipne čeljusti nazad.

Koliko će sreće i uspjeha Duster imati na najtežem reliju na svijetu ostaje tek da se vidi, ali u svakom slučaju je jasno da će njegov ugled vrlo sposobnog terenca dodatno porasti.