auto
1

Citroën predstavio novi hidraulički ovjes i Advanced Comfort program

Klix.ba
Kako bi se na najbolji način posvetio udobnosti kao cjelini, Citroën je pokrenuo program "Citroën Advanced Comfort®". Rezultati tog programa već su vidljivi u trenutnoj gami, na primjer na modelu C4 Picasso, ali i uz "Citroën Advanced Comfort® Lab", prototip u koji je ugrađena konkretna i jedinstvena tehnologija, kao što su ovjesi s progresivnim hidrauličnim elementima, inovativna sjedišta i jedinstven postupak konstrukcije.

Već gotovo cijelo stoljeće, pojam udobnosti usko se veže uz Citroën i to do te mjere da je "udobnost marke Citroën" postala pravi potpis marke, uz bok dizajnu i korisnoj tehnologiji. U skladu s očekivanjima i navikama kupaca, dubinski se promijenila i definicija udobnosti, koja danas obuhvaća mnoge kriterije kao što su osvjetljenje, ergonomija ili internetske usluge.

Pojednostavnjeno, udobnost obuhvaća mnogo aspekata. Amortizacija, stabilnost karoserije, akustika, sjedišta, osvjetljenje, prostranost, ergonomija, modularnost… Brojni parametri pridonose zadovoljstvu koje osjećaju putnici u automobilu. Program "Citroën Advanced Comfort®" omogućuje da Citroen sve te dimenzije udobnosti usavrši tokom razvoja svojih modela.

To je u skladu sa sloganom Citroena "Be different, feel good" koji označava pronalaženje inovativnih rješenja za zadovoljstvo vozača i putnika. Još udobniji modeli Citroena prepoznatljivi su po svojoj udobnosti karakterističnoj za ovu marku, različitoj od svega drugog što postoji na tržištu. Također, Citroen nastoji da svoju prepoznatljivu udobnost ponudi na svim modelima, od najluksuznijih do najpristupačnijih.

Tako program "Citroën Advanced Comfort®" ima četiri cilja:
  • zaštita putnika od vanjskih smetnji, kako u pogledu vibracija ovjesa, tako i na razini zvuka, kako biste se u automobilu CITROËN osjećali kao u čahuri. To je udobnost vožnje.

  • ugodniji boravak u vozilu zahvaljujući veliko zapremini, praktičnim pretincima i domišljatom uređenju. To je udobnost boravka.

  • jednostavnija upotreba vozila i njegove opreme zahvaljujući intuitivnoj tehnologiji, praktičnim pomoćnim sistemima i digitalnoj povezanosti putnika i automobila. To je udobnost upotrebe.

  • bezbrižnost zahvaljujući pomoći koju vozač dobiva tokom vožnje, organizaciji informacija kako bi se prikazivale samo one koje su zaista potrebne te opuštajuće uređenju unutrašnjosti. To je udobnost duha.

Jedna od najvećih novosti koja je sadržana u ovom opsežnom programu je ovjes s progresivnim hidrauličnim elementima.

Princip njegovog funkcionisanja je jednostavan, ali postignuti rezultat odličan. Dok se klasični ovjes sastoji od amortizera, opruge i mehaničkog graničnika, u sistemu CITROËN dodana su dva hidraulička elementa, jedan za povratni hod, a drugi za kompresiju, s obje strane. Stoga ovjes radi u dva načina, zavisno o potrebama:

  • kod blage kompresije i povratnog hoda, opruga i amortizer zajedno kontrolišu okomite pokrete bez potrebe za uključivanjem hidrauličkih elemenata. Ipak, ti su elementi omogućili inženjerima da vozilo ima više prostora za hod, što ostavlja utisak "letećeg tepiha", kao da automobil lebdi iznad neravnina na cesti.

  • kod velike kompresije i povratnog hoda, opruga i amortizer djeluju zajedno s hidrauličkim elementom za kompresiju i za povratni hod, koji progresivno usporavaju kretanje i tako sprječavaju nagla zaustavljanja na kraju hoda amortizera. Za razliku od uobičajenog mehaničkog graničnika koji upija energiju, ali vraća jedan njezin dio, hidraulički element upija i raspršuje tu energiju. Stoga nema efekta povrata.

Zahvaljujući tom inovativnom tehnološkom rješenju, budući modeli CITROËN pružat će nenadmašnu udobnost, svojstvenu ovoj marki i oduvijek cijenjenu među kupcima. Ta će uglađenost biti prisutna u svim segmentima i na svim tržištima: od malih gradskih automobila do prvoklasnih vozila.