U službi zaštite okoline
0

Citroen predstavlja Hybrid Air tehnologiju

Klix.ba
Kao pionir kad je riječ o pročistaču krutih čestica, kao prvi koji je komercijalizirao sistem Stop&Start, kao začetnik dizelskih hibrida s tehnologijom Hybrid4 i kao prvi koji je komercijalizirao električno vozilo, Citroën sada nastavlja svoju ofanzivu i na Salonu u Ženevi predstavlja revolucionarno tehnološko otkriće Hybrid Air. Riječ je potpuno hibridnom rješenju koje koristi zrak pod pritiskom povezan s hidraulikom, a to znači da je iskorišteno cjelokupno znanje i umijeće Citroena.
Hybrid Air ima revolucionarne performanse – troši manje od 3 l/100 km, nema dodatnog akumulatora za punjenje i još manje utiče na okoliš, ima još pristupačniju cijenu dok je prostor u vozilu očuvan.

Ta revolucionarna tehnologija osobito je dobro prilagođena modelima iz segmenta B i C te privrednim vozilima. Na štandu Citroena u Ženevi, bit će posebno prikazana u novom Citroën C3, prototipu koji već ima rekordnu potrošnju od 2,9 l/100 km (69 g CO2/km), a predstavlja smanjenje od 45 % u potrošnji i emisiji CO2 u gradskoj vožnji u odnosu na termičku inačicu opremljenu istim motorom.

Citroën u Ženevi predstavlja tehnologiju Hybrid Air, jedinstvenu tehnologiju u svijetu koju je razvio PSA Peugeot Citroën u suradnji s grupom Bosch®, oslanjajući se na znanje i umijeće svojih inženjera koji su ovladali upotrebom hidraulike u automobilskoj industriji.

Od 1955. godine, s modelom DS, Citroënova je inovativnost spektakularna. Tadašnja tehnologija, kombinacija stlačenog zraka i visokotlačne hidraulike, pomagala je vozaču i istodobno regulirala rad ovjesa, upravljanja, kočnog sustava i poluautomatskog mjenjača.

Godine 1958., Citroënovi su inženjeri načinili prototip 2 CV, hibrid koji je kombinaciju stlačenog zraka i hidraulike rabio za povećanje snage motora. Projekt nije ugledao svjetlo dana jer za njega nije bilo tržišta ni tehnologije prilagođene serijskoj proizvodnji toga doba.

Godine 2013., tehnologija Hybrid Air temeljito mijenja automobilski svijet.

Hybrid Air: spoj benzinskog motora i zraka pod pritiskom zahvaljujući hidraulici Tehnologija Hybrid Air počiva na spajanju više u praksi dobro iskušanih dijelova ili tehnologija: benzinski motor Pure Tech, sustav pohrane energije u obliku stlačenog zraka, dva sklopa hidrauličkog motora i pumpe te automatskog prijenosa s epicikličnim zupčanicima.

Tokom razvoja u projekt je ugrađeno osamdeset patenata što ih je zaštitila grupa PSA Peugeot Citroën. Cijelim sklopom upravlja sustav koji prilagodbom rada vozačevim naredbama optimira energetsku učinkovitost na tri načina: 1. Air, bez emisija, 2. Uuključen samo benzinski motor 3. Kombinovani način, koji združuje snagu termičkog motora i snagu stlačenog zraka.

Prilagođenom Citroënu C3 VTi 82, sistem Hybrid Air omogućuje smanjenje potrošnje goriva za trećinu, pa u mješovitoj vožnji dostiže rekordnu vrijednost od 2,9 l/100 km i emisiju CO2 od 69 g/km. U gradskoj vožnji smanjenje potrošnje goriva iznosi oko 45%.

Tehnologija Hybrid Air, koja ne koristi dodatne akumulatore, omogućit će pristupačne cijene automobila na evropskom i međunarodnom tržištu. Ona djeluje bez obzira na vremenske uslove ili uslove vožnje, ne gubeći efikasnost. Moći će se razvijati u Evropi, ali i na svim ostalim tržištima na kojima je prisutan Citroen. Jednostavno se prilagođuje putničkim i privrednim vozilima, a posebno je efikasna u automobilima segmenta B i C.

Ugradnja tehnologije Hybrid Air ne utiče na prostranost unutrašnjosti ni na zapreminu prtljažnika. Odabir sistema koji je u osnovi mehanički pojednostavljuje redovno održavanje vozila i olakšava reciklažu na kraju radnog vijeka.

Tri načina rada za optimalni radni efekt Kao skladan spoj više tehnologija, sistem Hybrid Air, vođen pametnim elektroničkim upravljačkim sistemom, stalno primjenjuje najbolji od tri načina rada. Cilj je optimizacija energetske efikasnosti, smanjiti potrošnju goriva i optimizirati punjenje rezervoara zraka pod pritiskom.

Način rada - Air Kada je uključen način rada Air, to je poput načina ZEV (zero emission vehicle) hibridnih vozila, što znači da "termički" motor tada ne radi. Pohranjena energija (zrak pod pritiskom) prenosi se na točkove putem hidrauličkih motora i mjenjača. Zavisno od gustoće saobraćaja, 60 do 80 posto vremena u gradskoj vožnji bit će u tom načinu rada. Najvećim mogućim iskorištavanjem usporavanja i kočenja efikasno će se puniti rezervoar zraka pod pritiskom. Ovaj način rada je aktivan do 70 km/h.

Termički način rada U termičkom načinu kotači se pogone bez utjecaja drugdje pohranjene energije. Taj se način uglavnom rabi izvan gradskih prometnica. I u tom se načinu tokom usporavanja i kočenja trenutno obnavlja energija kako bi se učinkovito i brzo potpomogao način Air ili povećanje snage u kombiniranom načinu.

Kombinovani način rada Kombinovani način rada združuje snagu termičkog motora i zraka pod pritiskom, a uključuje se ponajprije pri snažnim ubrzanjima, s efektom povećanja snage koji se itekako osjeti (ukupna snaga do 90 kW), pružajući dinamičnost jednaku motorima iz više klase.

Prototip C3 Hybrid Air na izložbenom štandu Citroena u Ženevi Salon u Ženevi bit će prilika da posjetioci otkriju C3 Hybrid Air, novi napredni model proizašao iz krilatice Créative Technologie.

Izloženi prototip ima nekoliko posebno zanimljivih detalja:

  • Nove gume Michelin® posebnih dimenzija (165/50 R 18) koje omogućuju smanjenje potrošnje za oko 0,2 l/100km. Ta se guma ističe velikim promjerom i smanjenom širinom, što znači manji otpor kotrljanju, manju masu i tiši rad.
  • Posebne boje i materijale, poput žutozelenih naplataka, školjki retrovizora i okvira svjetala.

Prototip je od prednjeg do zadnjeg kraja snimljen tzv. "Car Scanom" koji omogućuje razotkrivanje detalja tehnologije Hybrid Air.