Posljednji EuroNCAP izvještaj
0

FOTO / Citroen Nemo podbacio u sigurnosti

Piše: Elvir Zubović
Nova serija EuroNCAP testiranja pasivne sigurnosti novih automobila pokazala je kako se u slučaju najgoreg scenarija snalaze neki najnoviji modeli automobila na tržištu. Ovaj put je bilo i onih koji su prespavali neke časove iz područja zaštite putnika.

Posljednji niz testiranja pasivne sigurnosti novih automobila u režiji EuroNCAP-a koji je obuhvatio pet novih automobila, i to Citroen Nemo, KIA-u Venga, Nissan Cube, SEAT Exeo i Toyotu Verso, dao je samo jedan automobil koji je ostavrio maksimalnih pet zvjezdica za zaštitu putnika.

U vrijeme kada većina automobila bez problema postiže najbolje rezultate u pasivnoj sigurnosti, ovakav niz loših rezultata prilično je neobičan i razočaravajući.
Istina, jedan od razloga lošijih rezultata su svakako i novi standardi koje je za 2010. Godinu propisao EuroNCAP.

Tako je prag najbolje zaštite odraslih putnika i djece podignut sa 75 na 80 odsto, dok je najveći pomak napravljen u brizi za zaštitu pješaka, gdje je prag tolerancije podignut sa 25 na čak 40 odsto.

U skladu sa novim propisima, samo jedan od pet testiranih automobila uspio je ostvariti zavidnih pet zvjezdica za sigurnost, a riječ je o novoj generaciji Toyote Verso. S druge strane, ubjedljivo najlošiji rezultat ostvario je novi Citroen Nemo, osvojivši samo tri zvjezdice za zaštitu putnika.

Jedan od razloga loših rezultata ovog automobila u EuroNCAP-u navode činjenicu da je Nemo, kao i veliki broj sličnih porodičnih automobila ustvari nastao na osnovi teretnih komercijalnih vozila, kod kojih je u pravilu zabilježen lošiji odnos prema sigurnosti i zaštiti putnika.

Kao velike nedostatke u slučaju Citroena zbilježene su i činjenice da u slučaju ovog automobila nije moguće niti doplatiti za sigurnosne sisteme elektronske kontrole stabilnosti i kontrole ograničenja brzine.

SEAT Exeo kao limuzina nastala na osnovi dokazano dobre platforme protekle generacije Audija A4 prošao je testiranje sa vrlo dobre četiri zvjezdice, koje je zaslužio dobro projektovanom i čvrstom karoserijom. U slučaju Exea minus su predstavljali ojačanja unutar konzole koja u slučaju sudara povećavaju mogućnost povreda koljena i potkoljenica putnika i vozača.

Neobični Nissan Cube je također zaslužio četiri zvjezdice, te je ocjenjen kao uzorno siguran automobil, s tim da mu je bodove za maksimalnih pet zvjezdica oduzela nedovoljna zaštita dječijeg putnika u slučaju frontalnog udara.

Četiri EuroNCAP zvjezdice je ostvarila i nova KIA Venga, s tim da su i kod nje zabilježene primjedbe. Glavni problem ovog automobila pokazao se pri frontalnom udaru, kada je sigurnosni pojas na vozačevoj strani djelimično prerezan nosačem sjedišta, što se smatra oszbiljnom konstrukcijskom greškom.

Srećom, KIA je pokazala zavidnu ozbiljnost i već su ponudili rješenje problema jednostavnom zaštitom pojasa koja će biti implementirana u sve postojeće i buduće primjerke ovog modela.