Nakon Mađarske
106

BYD će graditi tvornicu automobila u Turskoj vrijednu milijardu dolara

A. M.
Turska je potpisala sporazum s kineskim proizvođačem električnih automobila BYD o izgradnji tvornice na zapadu zemlje. Tvornica će zapošljavati do 5.000 zaposlenika, a godišnji kapacitet proizvodnje iznosit će 150.000 automobila.
Kineski BYD nastavlja širenje svojih pogona za proizvodnju električnih automobila u svijetu. Najnovija takva tvornica bit će izgrađena u Turskoj.

Vlada u Ankari potpisala je sporazum s kineskim proizvođačem za početak izgradnje nove tvornice, čija proizvodnja je planirana za kraj 2026. godine.

Kako prenosi Bloomberg, nova BYD-ova tvornica bit će izgrađena u Manisi, a ukupna vrijednost je oko milijardu dolara. Ovom prilikom turska vlada je odlučila da ublaži carinske tarife na automobile iz Kine, nakon razgovora između Recepa Erdogana, predsjednika Turske, i Xi Jinpinga, lidera Kine.

Prošle godine su električni automobili predstavljali samo 7,5 posto ukupne prodaje na turskom tržištu. Izgradnjom nove tvornice, druge planirane na evropskom tlu nakon Mađarske, BYD se želi dalje širiti na Evropu i Bliski Istok, dok se istovremeno štiti od nove politike primjene viših poreza na automobile uvezene iz Kine.

Također u petak, Turska je ublažila nedavno uvedene carine na uvoz kineskih automobila u pokušaju da podstakne investicije. Ova odluka donesena je nakon razgovora koji su održani u četvrtak između Recepa Tayyipa Erdogana i njegovog kineskog kolege Xi Jinpinga, povodom samita Šangajske organizacije za saradnju, održanog u Kazahstanu.

BYD, najprodavaniji kineski brend automobila, otvorio je u četvrtak svoju prvu tvornicu za sklapanje električnih automobila na Tajlandu. Također, kineska grupa gradi postrojenje u Brazilu i analizira mogućnost izgradnje tvornice i u Meksiku. Osim tvornice u Mađarskoj, gdje BYD proizvodi autobuse i baterije, kineski proizvođač automobila je nedovoljno prisutan u Evropi kao vrlo važnom tržištu.

Nova tvornica u Turskoj dokaz je želje BYD-a da bude bliže velikim automobilskim tržištima, ali i namjere kineske grupe da se zaštiti od prijetnje dodatnim carinskim tarifama.