Mali crossover
4

BMW priprema Urban X, rivala Audijevom modelu Q2

D. B.
Foto: AutoExpress
Foto: AutoExpress
Kompanija BMW je u finalnoj fazi razvoja malog SUV-a koji će biti dodan u postojeću ponudu modela s ciljem iskorištavanja popularnosti pristupačnih kompaktnih crossovera.

BMW već ima jednu od najvećih SUV ponuda u autoindustriji koja se proteže od modela X1 pa sve do modela X7. Tokom prve polovine ove godine gotovo 45 posto prodaje čine SUV-ovi, a to je najveći procent u historiji kompanije. U odnosu na isti period prošle godine bilježi se povećanje od 10 posto.

Brzi rast popularnosti SUV-ova je ohrabrilo šefove BMW-a da pokušaju iskoristiti neke nove prilike, a prva ideja je crossover dug između 4,1 i 4,2 metra, koji bi bio rival Audiju Q2 i novom DS 3 Crossbacku. Primjera radi, trenutno je BMW-ov najmanji SUV X2, čija dužina iznosi 4.360 mm.

Magazin AutoExpress je objavio rendere prema kojim novi crossover zadržava BMW-ove karakteristike dizajna poput bubrežaste rešetke hladnjaka i tankih LED svjetala, ali će najveću razliku predstavljati njegovo ime Urban X. Model će koristiti BMW-ovu najmanju platformu UKL2 te će imati pogon na prednje točkove.

Platforma je podobna za elektrifikaciju, od 48-voltnog blagog hibridnog sistema do snažnog plug-in hibrida pa čak i potpuno električnog sistema. Plug-in hibrid ili čak električni model ima potencijal za pogon na sva četiri točka. Primjer je Serija 2 Active Tourer koju pokreće 1,5-litarski trocilindrični benzinski motor koji šalje snagu na prednje točkove, dok električni motor pokreće stražnje točkove.

Premium proizvođači automobila više ne mogu ignorisati sve veću potražnju za malim SUV-ovima. Između 2011. i 2016. godine je globalna prodaja povećana sa 950.000 na 4,45 miliona vozila. Do sljedeće godine će taj broj iznositi oko 7,5 miliona vozila.

Audi je razmišljao o ideji proizvodnje još manjeg crossovera Q1, koji bi se mogao naći na tržištu za dvije ili tri godine. Upravo je Audi bio prvi premium brend koji je ponudio mali crossover, a to je bio Q2.

DS se želi takmičiti s njemačkim premium brendovima.

Vezani članci