Jedini primjerak
55

BMW podsjetio na M8 koji nije otišao dalje od faze prototipa

E. L.
Uz predstavljanje redizajniranog izdanja aktuelnog BMW-a M8 Bavarci su iskoristili priliku da publici na ovogodišnjem izdanju izložbe Amelia Concours d'Elegance pokažu strašni Coupé M8 iz Serije E31 koji je, nažalost, ostao u fazi prototipa.

Aktuelno i redizajnirano izdanje najsnažnijeg BMW-a iz Serije 8 pred publikom se premijerno pojavilo prije nekolika dana na poznatoj izložbi automobilske egzotike koja se krije iza naziva Amelia Concours d'Elegance i održava u Floridi (SAD), a paralelno s osvježenim modelom M8 publika je uživo mogla vidjeti i njegovog davnog prethodnika koji, nažalost, nikada nije stigao do produkcijskog izdanja.

Očekujući zeleno svjetlo za početak proizvodnje, u BMW-ovom M odjelu su početkom devedesetih godina dvadesetog stoljeća na osnovici tada najsnažnije verzije 850 CSi napravili verziju M8, a u dugom nosu crvene karoserije prototipa krio se atmosferski V12 motor čija je radna zapremina sa 5,6 povećana na šest litara u koje je umjesto 380 „smješteno“ čak 640 konjskih snaga.

Koliko su u M odjelu bili ambiciozni u stvaranju modela M8 iz Serije E31 ponajbolje potvrđuje podatak da je prototip u završnoj fazi bio snažniji od najsnažnijeg aktuelnog BMW-a koji se krije iza oznake M5 CS, a pokreće ga 4,4-litarski biturbo V8 motor koji razvija 635 KS.

Mnogobrojne karbonske komponente i ojačana stakloplastika pomogle su da M8 bude znatno lakši (1.443 kg) od verzije 850 CSi (1.900 kg) od koje se razlikovao i po adekvatno proširenoj karoseriji. Pored drugačije instrumentne table, u M odjelu su u alkantarom obloženu kabinu bez zadnjih sjedišta instalirali izrazito profilisana prednja sjedišta s otvorima za sigurnosne pojaseve u više od tri tačke pričvršćivanja.

S prijenosom snage na zadnju osovinu za koji je zadužen ručni 6-stepeni mjenjač, BMW M8 E31 na testiranjima je razvijao više od 300 km/h i nakon tri decenije ostaje u društvu najbržih automobila s atmosferskim motorima.

Vezani članci