|

Audi tron-porodica: Nove tehnologije za mobilnost budućnosti

Audi tron-porodica: Nove tehnologije za mobilnost budućnosti
0
Klix.ba
30.5.2013. u 17:43
4
komentara
0

dijeljenja
Audi tron-porodica: Nove tehnologije za mobilnost budućnosti
Strategijski cilj firme Audi je razvijati tehnologije, koje međusobno povezuju zadovoljstvo u vožnji i postojanost. Pri tom se radi o rješenjima, koja omogućuju individualnu mobilnost u ravnoteži sa ekonomijom, ekologijom i zahtjevima Audi kupaca. Kako se ovi prividno suprotstavljeni zahtjevi mogu ujediniti , pokazuje se prije svega u modelima Audi tron-porodice.
Pri tom g-tron stoji za pogone, koji voze sa sintetičkim e-plinom i zemnim plinom i postižu najbolje vrijednosti u CO2-bilansu. Prvi serijski model na putu ka CO2-neutralnoj mobilnosti na duge dionice je Audi A3 Sportback g-tron. Pojam e-tron stoji za konsekventno elektrificiranje pogonske grane. Kao rezultat projekata ispitivanja i razvoja u ovoj oblasti, Audi sa A3 Sportback e-tron dovodi prvi premium kompaktni automobil sa Plug-in hibridnim pogonom u veliku seriju.

Koncipiran kao Plug-in-hibrid A3 Sportback e-tron objedinjuje najbolja svojstva motora sa unutrašnjim sagorijevanjem i elektro-pogona. Know-how, koji je sebi Audi izgradio u hibridnoj tehnologiji, ulazi u njegov koncept. U paralelnoj pogonskoj grani 1.4 TFSI sarađuje sa snažnom E-mašinom. Tečnošću hlađena litijum-jonska baterija smještena je ispred zadnje osovine; ona sprema 8,8 kWh energiju, dovoljnu za 50-kilometraski na čisto električni domet.



Sa svojih 150 kW (204 KS) sistemske snage i 350 Nm sistemskog obrtnog momenta Audi A3 Sportback e-tron je sportsko premium-kompaktno vozilo. Ono iz mirovanja ubrzava za 7,6 sekundi do 100 km/h i postiže maksimalnu brzinu od 222 km/h. Ukupan domet iznosi 940 kilometara, a čisto električni domet 50 kilometara.

Prema ECE-normi prosječna potrošnja na 100 km iznosi samo 1,5 litar benzina, analogno CO2-ispustu od 35 grama na kilometar. A3 Sportback e-tron će se moći poručivati od kraja 2013. godine.

A3 Sportback g-tron interpretira princip postojane mobilnosti na novi način sa putokazom u budućnost. Njegov 1,4 litarski TFSI koristi e-plin vještački proizvedeno gorivo, koje je hemijski posmatrano skoro identično sa zemnim plinom i time se može dostavljati preko mreže zemnog plina. Ovo gorivo koje marka sa četiri prstena proizvodi u svom novo sagrađenom objektu u Werlte u Emslandu je CO2-neutralno. Njegovi polazni sastavni dijelovi su voda i ugljendioksid, njegova obrada se odvija isključivo sa regenerativno proizvedenom strujom. Još u ovoj godini će A3 Sportback g-tron biti na raspolaganju kupcima.

Idealni laboratorij za razvoj nove tehnologije je moto sport, a najteže testno polje je 24-satna trka Le Mans. Prošle godine je Audi sa R18 e-tron quattro u Sartheu postigao historijsku duplu pobjedu sa jednim hibridnim trkaćim automobilom koji jasno pokazuje koju snagu može na cestu donijeti elektrificiran pogon.



Koncepcijski LMP1-prototip je beskompromisni trkaći automobil, ali u mnogim područjima on skriva potencijale za kasniju upotrebu u serijiskoj proizvodnji. V6-TDI od Le Mans pobjednika 2012.god. daje više od 375 kW(510 KS) i 850 Nm na zadnje točkove. Jedinica motor-generator na prednjoj osovini (MGU) brine kod ubrzanja na izlazu iz krivine za konstantnu snagu od 150 kW. Za to ona koristi energiju koju je dobila kod kočenja i za kratko vrijeme spremila u tromasenom spremniku. Ako su aktivne obje E-mašine na prednjoj osovini, LMP1-prototip je na putu sa quattro pogonom.

Pored R18 e-tron quattro, Audi je prošle godine postavio na točkove drugi Hightech-automobil čisto električno pogonjen sportski automobil visoke učinkovitosti, Audi R8 e-tron. On za 4,2 sekunde ubrzava iz mirovanja na brzinu 100 zaustavlja se kada je krajnja brzina do 200 km/h. Njegove obje E-mašine pokreću zadnje točkove sa sveukupno 280 kW snage i 820 Nm obrtnog momenta.

Konstruisan od aluminija i plastike (CFK), ojačane nitima ugljenika, multimaterijal Space Frame od Audi R8 e-tron prezentira najnoviju ultra laku tehnologiju. Generalno, ovaj sportski automobil visokih performansi pokazuje u svim svojim poljima ono što se tehnički može stvoriti. Sve komponente su projektovane da bi se dostigle maksimalne performanse i domet. Od sakupljenih informacija iz ovog projekta sada profitiraju svi serijski razvoji Audija.

Pumpa za toplotu klimatizira unutarnji prostor i agregate štedeći struju. I aerodinamika je optimirana na maksimalnu efikasnost. Sa R8 e-tron, Audi-inžinjeri su usvojili sve važne teme vezane za elektromobilnost.



Nosilac tehnologije sasvim drugog profila je Audi A1 e-tron. On je koncipiran kao specijalist za urbane, gusto naseljene prostore. Njegova E-mašina daje maksimalnu snagu od 85 kW. Baterija sprema 13,3 kWh i čini mogućim radij djelovanja od 50 kilometara. Na dugim turama, motor sa unutrašnjim sagorijevanjem u zadnjem dijelu vozila isporučuje snagu od 25 kW(34 KS), dopunjuje E-mašinu pomoću jednog generatora. Audi sa A1 e-tron učestvuje u šest njemačkih regija u pilot-projektu „ Izlog elektromobilnosti“ Savezne vlade, da bi sakupio dalja iskustva u praksi.

A3 Sportback g-tron i A3 Sportback e-tron već pokazuju koliko je Audi portfolio tehnologija spremna za postojanu mobilnost. Audi će brzo na tržište dovesti dalje automobile koji su putokaz za budućnost.
Prijavi grešku


Komentari (4)
Da biste mogli pisati komentare molimo da se prijavite ili registrujete...