Kritike jevrejskih organizacija
0

Spor Jevreja iz Amerike i Izraela zbog reklama

SRNA
Izraelska vlada suočava se sa neuobičajenim kritikama najvećih jevrejskih organizacija u SAD nakon što je pokrenula reklamnu kampanju u kojoj poziva izraelskim iseljenicima da ne ulaze u brak sa američkim Jevrejima "neznalicama" ili da djecu odgajaju u SAD.

U prvoj reklami mlada Izraelka se trgla kada je njen dečko tokom romantične večeri pomiješao svijeće i muziku kojom se obilježava Jom hazarikon ili jevrejski dan sjećanja.

Glas naratora i tekst na ekranu navode da će "oni uvijek ostati Izraelci, da njihovi partneri neće uvijek znati šta to znači i da im zato treba pomoći da se vrate u Izrael".

Druga reklama je izazvala je još veće reagovanje.  U tom spotu djevojčica je u krilu roditelja tokom razgovora putem kompjutera sa bakom i djedom u Izraelu. Djevojčica govori hebrejski, ali kada je baka upita koji je praznik dijete uzvikne:"Božić!" na engleskom jeziku, uprkos tome što joj se iza leđa nalazi menora ili sedmokraki svjećnjak.

Jevrejska federacija Sjeverne Amerike poslala je protestno pismo izraelskim vlastima u kojem kampanju nazivaju "porukom američkim Jevrejima da dovoljno ne shvataju" i smatraju da je to veoma uvrjedljivo i nečuveno.

"Strahujemo da će ova kampanja imati samo kontraefekat i umjesto da vrati Izraelce, otuđit će Jevreje iz dijasppore od Izraela," navodi u saopštenju Jevrejska federacija, koja predstavlja 157 jevrejskih organizacija.