{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Posada odgovorna za pad helikoptera u Srbiji, pilot imao alkohola u krvi

3.4.2015. u 18:55
20
128
Posada odgovorna za pad helikoptera u Srbiji, pilot imao alkohola u krvi
20
Posada odgovorna za pad helikoptera u Srbiji, pilot imao alkohola u krvi
Uviđaj nakon pada aviona
Više javno tužilaštvo u Beogradu utvrdilo je da je za pad vojnog helikoptera pored Beograda 13. marta, pri čemu je poginulo sedam osoba, primarno odgovorna posada, javlja Al Jazeera.
Tužilaštvo je donijelo zaključak na osnovu nalaza i mišljenja Komisije za ispitivanje uzroka udesa vojnog aviona i ostalih dokumenata vezanih za pad helikoptera, koji je iz Raške prevozio bebu za Beograd.

Tužilaštvo u saopštenju navodi da je, prema početnim saznanjima, primarna odgovornost na članovima posade.

Dodaje se da postoje osnovi sumnje da dio odgovornosti snosi i jedan broj aktivnih pripadnika Vojske Srbije, te da ima i indicija za eventualnu odgovornost određenog broja civila.

Tužilaštvo će, u skladu s tim, provesti istragu s ciljem potpunog utvrđivanja svih relevantnih činjenica vezanih za taj događaj.

Očekuje se da će do kraja dana na internetskoj stranici Ministarstva odbrane biti objavljeni izvještaji dvije istražne komisije o nesreći.

Pojedini beogradski mediji nezvanično saznaju da u izvještaju Komisije piše da da ključnu odgovornost za pad helikoptera snosi pilot Omer Mehić, kao i drugi pilot te letač-tehničar koji su se nalazili u pilotskoj kabini.

Prethodno je B92 objavio kako se u izvještaju Višeg javnog tužilaštva o padu helikoptera navodi da su u krvi i urinu pilota Omera Mehića pronađeni tragovi alkohola, javio je B92.

Prema izvještaju u koji je B92 imao uvid, obdukcioni nalazi poginulih članova posade u nesreći vojnog helikoptera kod Surčina pokazali su, kako se navodi, da je u krvi pilota bilo 0,68 promila, a 1,30 promila u urinu.

Dnevni list Blic je na svom portalu objavio da je prisustvo alkohola otkriveno i kod vođe posade i letača-tehničara.

Nezvanično, prema zaključcima Komisije, dio odgovornosti snosi i komandant Vazduhoplovne jedinice, pukovnik Bandić, koji je na prvoj konferenciji za novinare rekao da je nalog za polijetanje helikoptera došao od samog ministra odbrane.

Ostaje nepoznato ko je dao nalog da helikopter iz Raške leti za Beograd, a ne u neuporedivo bliže kliničke centre u Nišu ili Kragujevcu, javila je Ćurčić.

Dan nakon pada helikoptera, Vojska Srbije formirala je dvije komisije za utvrđivanje uzroka nesreće.

Premijer Srbije Aleksandar Vučić izjavio je u ponedjeljak da očekuje da tužilac objavi oba izvještaja o padu helikoptera, u koje je, kako kaže, imao uvid i u kojima, prema njegovom mišljenju, nema ničeg spektakularnog, navodeći da je bilo tehničkih propusta, ali da oni nisu bili odlučujući u tragediji.

U padu helikoptera su stradali pilot Omer Mehić, kapetan Milovan Ðukalić, zastavnik Nebojša Trajić, mehaničar-letač, zastavnik Ivan Miladinović, ljekar Dževad Ljajić, anestetičar Miroslav Veselinović i beba iz porodice Ademović iz Novog Pazara.

Jedan od najboljih pilota Vojske Srbije Omer Mehić, kao oficir Vojske Srbije (VS) spasio je tokom službe više od 1.000 ljudi, prenijeli su beogradski mediji nakon nesreće.

Prošao je sve faze od instruktora letenja do vođe tima za spašavanje.

Mehić je pilotirao i u helikopterskoj nezgodi, koja se završila padom helikoptera Gazela u jezero Rusanda maja 2008. godine.

Mehić je, prema pisanju beogradskih medija, upravljao helikopterom koji je prebacio premijera Srbije Aleksandra Vučić od Feketića do Dimitrovgrada prošle godine, a Ivan Miladinović, koji je također stradao u udesu helikoptera, tokom prošlogodišnjih poplava u Obrenovcu učestvovao u spašavanju porodica.

Ministar odbrane Bratislav Gašić rekao je na vanrednoj sjednici Vlade Srbije nakon pada helikoptera da je pogibija Mehića i Miladinovića nemjerljiv gubitak za Vojsku Srbije.

Podsjetio je da su letjeli u operacijama spašavanja širom Srbije, a da je letjelica kojom su upravljali bila jedna od najboljih u sastavu Vojske Srbije, opremljena svim uređajima za letenje noću i u složenim uslovima.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: