Nakon nesreće kod Splita
0

Policija istražuje Ivana Medaka

SRNA
Šef Odjeljenja za poslove ekologije i zaštitu u Hrvatskim željeznicama Ivan Medak nalazi se pod policijskom istragom zbog nabavke retardanta, protivpožarnog hemijskog sredstva koje je, posuto po šinama, izazvalo tragičnu željezničku nesreću kod Splita, javljaju hrvatski mediji.

Medak je juče priveden na informativni razgovor u policiju, zajedno sa Tihomirom Grgecom, koji je šef nabavke u Hrvatskim željeznicama.

Policija je zaplijenila dokumentaciju u vezi postupka javne nabavke retardanta, čiji su uzorci poslati na analizu u Centar za kriminalistička vještačenja.

Istražni sudija Davor Svalina izjavio je da je tečnost kojom su polivane šine najvjerovatnije razlog zbog koga se nagibni vlak sjurio niz prugu u Rudinama kod Splita i izletio iz šina.

"Uviđajem je utvrđeno da je moguće da je nesreću izazvala tečnost koja je bila na šinama iako ona nije tamo nikako trebala biti", rekao je Svalina, dodajući da istraga još traje.

Svalina je potvrdio da je cijela istraga usmjerena na retardant, preparat kojim se zbog protivpožarne zaštite i prohodnosti pruge poliva korov oko pruge.

"Prema svemu što smo do sada saznali o načinu primjene i djelovanju retardanta, on je morao biti nanesen znatno prije, bar četiri sata prije prolaska voza, a u ovom slučaju taj je razmak bio jedva desetak minuta. Takođe, postoje i saznanja da njime nisu smjele biti tretirane šine", rekao je Svalina.

Splitska policija podnijela je jutros Državnom tužilaštvu krivičnu prijavu protiv nepoznatih lica zbog postojanja osnovane sumnje da su opšteopasnom radnjom izazvala tešku željezničku nesreću kod Splita u kojoj je poginulo šest, a povrijeđeno 55 putnika.