Izborna je godina
334

Tuzlanski kanton je veliko radilište: Potez vlasti za bolji život građana ili dobijanje većeg broja glasova

A. K.
Foto: A. K./Klix.ba
(Foto: A. K./Klix.ba)
Skoro da nema sredine u Tuzlanskom kantonu u kojoj se ne vrše veliki infrastrukturni zahvati. Ulice su pretvorene u radilišta, grade se kružni tokovi, postavljaju novi semafori, a miris smjese za asfalt osjeti se na svakom ćošku. Sve se dešava u izbornoj godini pa se postavlja pitanje da li je riječ o brizi lokalnih vlasti za boljim uslovima života građana ili pak aktivnostima s ciljem dobijanja većeg broja glasova 15. novembra?

Tuzla, Lukavac, Živinice, Srebrenik, Gradačac… veće su sredine u Tuzlanskom kantonu u kojima je u proteklom periodu realizirano niz infrastrukturnih projekata. Neki od njih su još uvijek u toku zbog čega su saobraćajnice zatrpane mašinama i znakovima zabrane prolaska te se nerijetko dešavaju gužve u saobraćaju, što je frustrirajuće za vozače.

Posebno je zanimljivo da se svi infrastrukturni zahvati obavljaju nekoliko mjeseci prije održavanja lokalnih izbora, čemu smo mogli svjedočiti i u ranijim godinama u kojima je birana lokalna vlast, pa se postavlja pitanje koja je pozadina silnih radova na cestama?

Profesor filozofije i političkih nauka na univerzitetima u Tuzli i Sarajevu Enes Osmančević smatra da ovdje nije riječ o brizi za građane, jer da je suprotno, radovi bi se odvijali 365 dana u godini, a ne samo u vrijeme predizborne kampanje.

"Realiziraju se propagandni, a ne dobronamjerni projekti. Očigledno je riječ o zloupotrebi javnih sredstava za finansiranje privatnih političkih kampanja kandidata, odnosno aktuelnih načelnika i političkih stranaka", smatra Osmančević.

Asfalt umjesto političkih ideja

Radovi su posebno intenzivirani posljednja dva mjeseca, a naš sagovornik navodi da su građani postali taoci bestijalne političke propagande.

"Gradovi su raskopani već tri mjeseca i vi, naprimjer u Tuzli, ne možete hodati normalno, niti voziti automobil. Korištenju, odnosno zloupotrebi javnog novca u političkim kampanjama, kao i javnih automobila, ustanova, infrastrukture, uposlenika u administracijama i tako dalje, se mora stati ukraj", naglašava Osmančević u razgovoru za Klix.ba.

Asfalt kao ključni argument u političkim kampanjama, prema Osmančevićevim riječima, koristi se u svrhu zadovoljenja ruralne kulture, umjesto da se političkim idejama politički subjekti nadmeću u izbornoj kampanji. Kako dodaje, već dugi niz godina ovakva praksa spada u domen političke patologije aktuelne vlasti.

"Umjesto ideja ide asfalt, jer je očigledno da postojeći kandidat, vlast, odnosno vlastodršci nisu u stanju da na nivou ideja i kreacije ponude nešto drugo, već samo sipanje tona asfalta po ulicama. Nemam ništa protiv asfaltiranja, ali bi također trebali imati u vidu odnos između onih urbanih dijelova - centara gradova naspram onih prigradskih mjesnih zajednica, odnosno onih više ili manje ruralnih dijelova", smatra Osmančević.

Delić: Radovi nisu povezani s kampanjom

Među sredinama u kojima se realiziraju znatni infrastrukturni projekti je i Lukavac iz kojeg nam aktuelni načelnik Edin Delić kaže da trenutni radovi nisu povezani s predizbornom kampanjom.

"Isti je intenzitet radova kao prošle i pretprošle godine. Određena koncentracija postoji zbog koronavirusa čija je pandemija na neko vrijeme zaustavila javne nabavke te se sada intenzivnije krenulo. Kada je riječ generalno o investicijama, najviše ih je bilo prošle godine kada smo imali zahvate na rijekama Jala, Spreča i Turija. Sada je kampanja krenula tako da imamo raznih analitičara. Svako ima pravo da misli ono što želi, a to što je izborna godina ne znači da ništa ne treba raditi. Konkretno u Lukavcu meni su skoro sve bile izborne godine. Prve je bio opoziv, onda su bili opći izbori, prošle se ništa nije dešavalo", ističe Delić koji je ponovo kandidat za načelnika Lukavca.

S druge strane, predsjednik Foruma građana Tuzle Vehid Šehić sličnog je mišljenja kao i profesor Enes Osmančević. Kako kaže, većina političara u BiH aktuelnim predizbornim potezima pokazuje zapravo na kakav način doživljava građane naše zemlje, pa i u lokalnim sredinama u kojima živi.

"Za našu, ali i zemlje okruženja svojstveno je da se pred lokalne, ali i opće izbore na proljeće počinju infrastrukturni radovi i tada odjednom ima dovoljno novca, a problemi u vezi s tenderima i žalbama ne postoje. To se sigurno radi zbog izbora, kako bi se dobila naklonost dijela građana birača. To smatram jednom vrstom korupcije", kaže Šehić za Klix.ba.

Mijenjanje svijesti političara

Ovakav trend, navodi on, nije moguće zaustaviti, ali je svakako potrebno promijeniti svijest političara u našoj zemlji.

"Život ne može stati u periodu izborne godine, treba i tada nešto raditi. Ali je potrebno intenzivno raditi četiri godine mandata i odnos političara i stranaka prema građanima treba biti isti u periodu izborne, ali i neizborne godine. To bi bilo poštivanje interesa građana, a ne na ovakav način kakav trenutno imamo", naglašava Šehić.

Da se ove godine znatno više radi na izgradnji putne infrastrukture pokazuju i podaci Direkcije regionalnih cesta Tuzlanskog kantona. Kako je navedeno, od početka 2020. do danas realizirali su 10 od ukupno 11 projekata koji su preneseni iz 2019. godine, kao i osam onih koji su bili predviđeni planom za ovu godinu.