FOTO / Stručnjaci o Pelješkom mostu: Ovo je agresija i nasilje nad BiH
"To je ustvari agresija. Most se pravi preko naših teritorijalnih voda, koje iz Neuma u vidu koridora idu u međunarodne vode. Ta visina od 35 metara ne samo da će kočiti izlaz u međunarodne vode, nego se mnogo drugih stvari neće moći ostvariti. Naprimjer, prolazak brodova koji voze kontejnere, ratnih brodova i velikih kruzera koji su viši od 60 metara. Gradnja mosta visine 35 metara je zatvaranje države i njenih kapaciteta", kaže Bušatlija na početku razgovora.
"To je jedan agresivan potez Hrvatske i obnavljaju politiku zatvaranja BiH na toj strani. Naše teritorijalne vode su i one koje se odnose na vodni koridor. Zbog ovog treba tužiti Hrvatsku jer to nije uredu. Ovo je kršenje međunarodnog prava i Konvencije o pravu mora, koja govori o tome da se ne smiju praviti smetnje drugoj državi u izlazu na otvoreno more. Evo, postavljam pitanje, kako će jedan brod visok 70 metara iz Neuma proći na otvoreno more?", pita se Bušatlija.
Zamjenik predsjednika Pomorskog društva BiH i sudski vještak prometne struke Ševal Kovačević u razgovoru za Klix.ba kaže kako je svaki most koji se gradi u teritorijalnim vodama i na plovnom putu BiH iz Neuma prema otvorenom moru, bez saglasnosti BiH, nasilje nad suverenitetom naše zemlje".
"Suverenitet nije samo na kopnu nego je i na moru, pod morem i u zraku. S druge strane, zaista čudi ponašanje Evropske unije. Oni jednostarno rade sa Hrvatskom, a da BiH niko ništa ne pita. U ovom slučaju, Predsjedništvo BiH i Vijeće ministara BiH mora hitno djelovati. Nažalost, niko ništa ne radi. Sve je prepušteno Republici Hrvatskoj koja jednostrano povlači poteze i dešava nam se to što se dešava", kaže Kovačević za portal Klix.ba.
Kovačević kaže kako ga najviše čudi pozicija Evropske unije koja nam stavlja željeznu zavjesu i ne da nam izaći u svijet.
"Ukoliko EU prihvati ovaj Nacrt prema kojem je visina mosta 35 metara, treba uputiti protestnu notu Hrvatskoj i Briselu. Ukoliko postoji konsenzus u Predsjedništvu BiH treba zatražiti hitnu arbitražu Suda u Hagu ili Međunarodnog suda za pravo mora u Hamburgu, a ne ad hoc kako to traže pojedini stručnjaci iz pomorskog prava RH, poput profesora Davorina Rudolfa (tri člana iz BiH, tri člana iz RH i jedan član međunarodne zajednice)", pojašnjava naš sagovornik.