Nacrt mosta danas u Briselu
314

FOTO / Stručnjaci o Pelješkom mostu: Ovo je agresija i nasilje nad BiH

Piše: J. Hadžiahmetović
Ako je suditi prema najavama iz Hrvatske, gradnja Pelješkog mosta sve je izvjesnija. Prvobitno je njegova visina trebala biti 55 metara. Međutim, ministrica vanjskih i evropskih poslova Republike Hrvatske Vesna Pusić danas će predstaviti Nacrt novog idejnog rješenja mosta visokog samo 35 metara. Akademik Ibrahim Bušatlija, ekspert za geomorfologiju i član Pomorskog društva BiH u razgovoru za portal Klix.ba kaže kako je ovo "agresija Hrvatske na pomorske vode BiH". Slično misli i zamjenik predsjednika Pomorskog društva BiH i sudski vještak prometne struke Ševal Kovačević.
Ukoliko danas ovaj Nacrt bude prihvaćen Brisel će sa 80 posto iznosa sufinansirati gradnju mosta i pristupnih cesta.

"To je ustvari agresija. Most se pravi preko naših teritorijalnih voda, koje iz Neuma u vidu koridora idu u međunarodne vode. Ta visina od 35 metara ne samo da će kočiti izlaz u međunarodne vode, nego se mnogo drugih stvari neće moći ostvariti. Naprimjer, prolazak brodova koji voze kontejnere, ratnih brodova i velikih kruzera koji su viši od 60 metara. Gradnja mosta visine 35 metara je zatvaranje države i njenih kapaciteta", kaže Bušatlija na početku razgovora.

Akademik Ibrahim Bušatlija
Akademik Ibrahim Bušatlija
Bušatlija kao rješenje ovog velikog problema između dviju država vidi u gradnji tunela poput onog ispod prolaza La Manche koji povezuje Francusku i Englesku.

"To je jedan agresivan potez Hrvatske i obnavljaju politiku zatvaranja BiH na toj strani. Naše teritorijalne vode su i one koje se odnose na vodni koridor. Zbog ovog treba tužiti Hrvatsku jer to nije uredu. Ovo je kršenje međunarodnog prava i Konvencije o pravu mora, koja govori o tome da se ne smiju praviti smetnje drugoj državi u izlazu na otvoreno more. Evo, postavljam pitanje, kako će jedan brod visok 70 metara iz Neuma proći na otvoreno more?", pita se Bušatlija.

Zamjenik predsjednika Pomorskog društva BiH i sudski vještak prometne struke Ševal Kovačević u razgovoru za Klix.ba kaže kako je svaki most koji se gradi u teritorijalnim vodama i na plovnom putu BiH iz Neuma prema otvorenom moru, bez saglasnosti BiH, nasilje nad suverenitetom naše zemlje".

"Suverenitet nije samo na kopnu nego je i na moru, pod morem i u zraku. S druge strane, zaista čudi ponašanje Evropske unije. Oni jednostarno rade sa Hrvatskom, a da BiH niko ništa ne pita. U ovom slučaju, Predsjedništvo BiH i Vijeće ministara BiH mora hitno djelovati. Nažalost, niko ništa ne radi. Sve je prepušteno Republici Hrvatskoj koja jednostrano povlači poteze i dešava nam se to što se dešava", kaže Kovačević za portal Klix.ba.

Kovačević kaže kako ga najviše čudi pozicija Evropske unije koja nam stavlja željeznu zavjesu i ne da nam izaći u svijet.

"Ukoliko EU prihvati ovaj Nacrt prema kojem je visina mosta 35 metara, treba uputiti protestnu notu Hrvatskoj i Briselu. Ukoliko postoji konsenzus u Predsjedništvu BiH treba zatražiti hitnu arbitražu Suda u Hagu ili Međunarodnog suda za pravo mora u Hamburgu, a ne ad hoc kako to traže pojedini stručnjaci iz pomorskog prava RH, poput profesora Davorina Rudolfa (tri člana iz BiH, tri člana iz RH i jedan član međunarodne zajednice)", pojašnjava naš sagovornik.

Ševal Kovačević, zamjenik predsjednika Pomorskog društva BiH i sudski vještak prometne struke (Foto: Agencija Anadolija)
Ševal Kovačević, zamjenik predsjednika Pomorskog društva BiH i sudski vještak prometne struke (Foto: Agencija Anadolija)
Cijena izgradnje prethodnog modela Pelješkog mosta bila je približno 630 miliona KM, dok bi cijena novog iznosila oko 430 miliona KM, što ne uključuje cijenu pristupnih cesta. Brisel bi odgovor o Nacrtu novog idejnog rješenja mosta Hrvatskoj trebao uputiti do kraja godine.