BiH
0

Sindikat mašinovođa FBiH traži ukidanje odluke o uvođenju jednoposjeda na pruzi 12

FENA
Sindikat mašinovođa u FBiH danas je uputio otvoreno pismo federalnom ministru prometa i komunikacija Nailu Šećkanoviću, predsjedniku Nadzornog odbora Željeznica FBiH (ŽFBiH) Pavi Bobanu i generalnom direktoru ŽFBiH Nedžadu Osmanagiću, povodom odluke o uvođenju jednoposjeda na lokomotivama serije 441 za putničke vozove na relaciji Sarajevo-Zenica-Doboj, od 1. novembra ove godine.

"Pored nezakonitog i samovoljnog mjenjanja Pravilnika o radu ŽFBiH i Kolektivnog ugovora željezničara Federacije BiH, sad ste sebi uzeli za pravo da mjenjate i željezničke propise koji život znače. Uvođenje jednoposjeda na putničkim vozovima, mi iz Sindikata mašinovođau FBiH možemo protumačiti samo kao pritisak i revanšizam zbog neslaganja sa umanjenjem plaće i naše namjere o skorom organiziranju i zakonitom provođenju štrajka", stoji u pismu mašinovođa FBiH.

Dalje se ističe da uvođenje jednoposjeda na putničkim vozovima u ovom trenutku nije moguće iz više razloga, a važeće uputstvo 248. o upravljanju vučnim vozilima u jednoposjedu je definiralo uvjete koji se moraju ispuniti da bi se uveo jednoposjed.

Sindikat mašinovođa u FBiH ističe da skoro ni jedna lokomotiva ne ispunjava potrebne uvjete te napominje da, naprimjer, vožnjom u jednoposjedu lokomotiva mora biti opremljena sa autostop uređajem ili da lokomotive moraju imati ugrađene retrovizore, što 99 posto mašina ŽFBiH nemaju.

Oni podsjećaju da pruge gdje se vozi u jednoposjedu, između ostalog, moraju biti opremljene automatskim sigurnosnim napravama i uređajima koje signaliziraju neispravnost pruge i zaustavljaju saobraćaj vozova.

"Stanje na pruzi 12 Sarajevo-Zenica-Doboj je katastrofalno, jer održavanje pružnog pojasa je takvo da onemogućava potrebnu preglednost mašinovođi, a ne postoje prostorni ni ulazni signali, kao ni predsignali. Na pruzi nema pružnih telefona, pa je sporazumjevanje nemoguće, a ne postoji radio-dispečerska veza (RDV uređaj). Mnogi putni prelazi ne rade, što predstavlja direktnu opasnost za živote mašinovođa, putnika i učesnika u drumskom saobraćaju", kaže se, između ostalog, u otvorenom pismu Sindikata mašinovođa u FBiH.

U pismu se dodaje kako ni stanje kontaktne visokonaponske mreže nije ništa bolje, zbog dotrajalosti opreme, poligonatora, izolatora, nosača itd.

"Nije nam jasno kako ste zamislili i da na djelu pruge Željeznica RS-a od 103 km, do stanice Doboj i obratno, vozimo u jednoposjedu kad je to druga željeznica i kod njih je propis da moraju biti dvojica mašinovođa na bilo kojem vozu. Zbog svega navedenog, a prvenstveno radi sigurnosti u željezničkom saobraćaja, pozivamo Vas na razuman potez, a to je stavljanje van snage Odluke Uprave društva o uvođenju jednoposjeda na pruzi 12", kaže se u saopćenju Sindikata mašinovođa u FBiH.