{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Sadašnje metode obrazovanja su opasnost po stabilnost BiH

F
4.9.2007. u 17:10
0
0
Sadašnje metode obrazovanja su opasnost po stabilnost BiH
0
Sadašnje metode obrazovanja su opasnost po stabilnost BiH
Nove oblasti sigurnosti, kao što je način na koji se vrši obrazovanje djece, mogu dugoročno predstavljati jednako veliku prijetnju stabilnosti zemlje, kao i “naoružani ljudi”, izjavio je ambasador Douglas Davidson, šef Misije OSCE-a u BiH, u svom obraćanju gostima, na prijemu povodom 13. Svjetskog kongresa udruženja komparativnih pedagoga.
Ambasador Davidson potom je detaljnije govorio o opasnostima koje, za stabilnost države Bosne i Hercegovine, predstavljaju njeni sadašnji metodi obrazovanja.

U proteklih dvanaest godina, podučavanjem različitih historija, geografija i maternjih jezika, škole su se pretvorile u sredstva za razdvajanje tri, takozvana konstitutivna naroda, rekao je Davidson.

"To je kao da ova tri naroda sada žive u trima različitim državama", konstatirao je.

Naprimjer, učenici Bošnjaci, Hrvati i Srbi još uvijek “sjede u učionicama popunjenim samo pripadnicima iste nacionalnosti”.

To znači da djeca nisu razvila odanost prema državi kao cjelini, nego, umjesto toga, odanost određenom narodu, ili “naciji” kojoj pripadaju.

Taj osjećaj otuđenja, stvoren ovakvim obrazovanjem, ne sluti ništa dobro za budućnost, nastavio je ambasador Davidson.

Misija OESS-a u BiH je, zbog toga, postavila dva prioriteta u svojim naporima da pomogne u reformi obrazovanja. Prvi prioritet bio je uspostava tijela koje bi i utvrdilo i provelo u praksi zajedničke standarde znanja stečenog obrazovanjem, i akademskog uspjeha za cijelu državu. Drugi prioritet je utvrđivanje nastavnog plana i programa, koji će imati sličan sadržaj u cijeloj zemlji. Zajedno, oni su činili dio postupnog procesa “mijenjanja politike, shvatanja i, konačno, strukture sistema obrazovanja u ovoj zemlji.”

Ta rješenja pružaju najbolje izglede za bavljenje fenomenima, poput fenomena “dvije škole pod jednim krovom” i “nacionalna grupa predmeta”.

Ambasador Davidson je svoje obraćanje završio konstatirajući da škole moraju prevazići ideju da “nacija” predstavlja “konstitutivne narode”, umjesto da “nacija” implicira državu u cjelini, kao što je to slučaj s Ujedinjenim narodima.

Sadašnji stav izgleda da više odslikava nekadašnju izjavu američkog politologa Karla Wolfganga Deutscha, da je nacija “grupa ljudi ujedinjena pogrešnom predodžbom o prošlosti i mržnjom prema susjedima”.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: