{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


RS: Jahorina, Andrićgrad, Trebinje i Banja Luka najzanimljiviji turistima

S
30.12.2013. u 08:22
0
39
RS: Jahorina, Andrićgrad, Trebinje i Banja Luka najzanimljiviji turistima
0
RS: Jahorina, Andrićgrad, Trebinje i Banja Luka najzanimljiviji turistima
Jahorina
Ministrica trgovine i turizma Republike Srpske Maida Ibrišagić-Hrstić ističe da je nastavak izgradnje Andrićgrada jedan od najznačajnijih projekata u oblasti turizma u ovoj godini.
Ministarstvo trgovine i turizma mnogo očekuje i od izgradnje Turističkog centra "Klekovača“, za koji je dodijeljena koncesija.

"Najveći interes turista ove godine iskazan je za Jahorinu, Višegrad, odnosno Andrićgrad, Trebinje i Banju Luku. U toku prvih deset mjeseci ostvareno je 215.848 dolazaka, te 571.051 noćenje", precizira Hrstićeva u intervjuu Srni.

Zabilježen je rast od šest posto dolazaka u odnosu na isti period prethodne godine, a za četiri posto povećan je i broj noćenja.

"Okosnica razvoja turizma u narednoj godini biće formiranje konkretnih turističkih proizvoda za određene ciljne grupe, da bi bio povećan broj dolazaka turista u svim opštinama, a samim tim i promet u turističkoj i ugostiteljskoj industriji", objašnjava Hrstićeva.

Prema njenim riječima, smjernice za dalji razvoj turizma odnose se na smanjenje sive ekonomije u turizmu i ugostiteljstvu, jačanje marketinga i promocije turističke ponude u zemlji i inostranstvu.

"To se može ostvariti saradnjom sa Turističkom organizacijom Republike Srpske, kao i predstavljanjem turističke ponude touroperatorima u zemlji i inostranstvu", poručuje Hrstićeva.

Najveći broj turista koji posjećuje RS dolazi iz zemalja regiona, a primjetno je da se svake godine bilježi i povećanje broja dolazaka turista upravo iz ovih zemalja.

"Budući da su strani turisti veliki ljubitelji aktivnog odmora i prirodnog okruženja, a da RS ima izuzetan potencijal u ovim oblastima - njihov interes za posjetu je veliki", naglašava ona.

Republika Srpska je svoju ponudu do sada predstavila na sajmovima turizma u Beču, Pragu, Tel Avivu, Utrehtu, Istambulu i drugim gradovima, što je imalo velikog efekta.

"RS ima izuzetno raznovrsnu ponudu u oblasti lova i ribolova, a poznato je da su Austrijanci, Italijani i turisti iz zemalja Skandinavije najviše zainteresovani za ovaj vid turizma", rekla je Hrstićeva.

Strani gosti su, kaže ona, zainteresovani i za banjska lječilišta, planinska mjesta i zimsku turističku ponudu, kao i turističke atrakcije, kao što su Andrićgrad, hercegovačke vinarije i slično.

Ove godine je, u okviru realizacije Akcionog plana Strategije razvoja turizma, proveden projekat "Đačka putovanja", a organizovane su i tematske konferencije za unapređenje određenih vidova turizma.

U sektoru trgovine Ministarstvo u narednoj godini planira izradu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača u Republici Srpskoj, te donošenje podzakonskih akata na osnovu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o trgovini.

"Cilj nam je dalja promocija domaćeg proizvodnog potencijala, brendiranje domaćih proizvoda, kao i provođenje kampanje 'Naše je bolje', s ciljem razvijanja svijesti potrošača o značaju kupovine domaćih proizvoda", ističe Hrstićeva.

Kad je riječ o trgovinskoj razmjeni sa Hrvatskom nakon njenog ulaska u EU, problemi za proizvođače iz BiH su necarinske i tehničke barijere koje se ogledaju u nemogućnosti izvoza proizvoda zbog nepostojanja akreditovanih laboratorija za ocjenu usaglašenosti proizvoda.

"S obzirom na to da CEFTA 2006 daje veće koncesije od onih koje su zastupljene u postojećem Sporazumu o stabilizaciji i pridruživanju, ulaskom Hrvatske u EU proizvodi iz Hrvatske su skuplji i manje konkurentni u odnosu na ostale proizvode porijeklom iz zemalja članica CEFTA-e", objašnjava Hrstićeva za Srnu.

On je naglasila da je to razlog što određeni broj kompanija već proširuje pogone koje imaju u BiH, dok određeni broj kompanija traži partnere za preseljenje svoje proizvodnje u našu zemlju.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: