BiH
1.1k

Provozajte se novim tunelom Karaula, na današnjem otvorenju Izetbegović, Novalić i Radončić

Piše: I. P.
(Foto: Edin Hadžihasić/Klix.ba)
Tunel Karaula sa priključnom trasom konačno će biti otvoren danas u 16 sati, dok se kompletiranje dijela nove saobraćajnice na cesti M18 očekuje u narednom periodu.

Otvorenju će prisustvovati predsjedavajući Predsjedništva BiH Bakir Izetbegović, premijer FBiH Fadil Novalić, direktor JP Ceste FBiH Ljubo Pravdić, federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić i delegat u Domu naroda Parlamentarne skupštine BiH Fahrudin Radončić.

Tunel Karaula na dionici Kladanj - Podpaklenik dugačak je 902 metra, tunel za evakuaciju dugačak je 435 metara, a otvoreni dio trase ispred i iza tunela dugačak je 1.195 metara. Radovi na ovom dijelu projekta trajali su od juna 2014. do 15. septembra ove godine.

Podsjećamo, projekt izgradnje tunela Karaula podijeljen je u tri faze: Izgradnja dva mosta dužine 130 i 150 metara (4,3 miliona KM), izgradnja tunela Karaula sa dijelom trase ispred i iza tunela (26,9 miliona KM) i izgradnja trase puta u dužini 1.506 metara i dva mosta dužine 279 i 130 metara.

"S obzirom na to da još uvijek nije implementirana treća faza izgradnje, puštanje u promet tunela Karaula ne bi bilo moguće tako da se, nakon završetka ugovorenih radova Faze II, pristupilo izgradnji privremenih priključaka na magistralnu cestu M-18 kako bi se isti stavio u funkciju. Nakon kompletiranja svih faza izgradnje, magistralna cesta M-18 će na novoizgrađenom dijelu dobiti potpuno novu trasu, a privremeni priključak će se u potpunosti ukinuti", rečeno je iz Cesta FBiH.

Nastavak izgradnje

Nastavak izgradnje predviđa dionicu koja spaja magistralnu cestu M-18 sa tunelom Karaula i podrazumijeva izgradnju dodatnog dijela trase ukupne dužine 1.506 metara i izgradnju dva mosta dužine 279 m i 130 m.

"Kompletiranjem svih faza radova, ukupna dionica će dobiti svoj puni značaj sa aspekta skraćenja postojećeg magistralnog puta na relaciji Tuzla - Sarajevo za oko 4 km, visinskog spuštanja prijevoja Karaula za oko 100 metara i poboljšanja uslova vožnje. Programom Modernizacije cesta u Federaciji BiH 2016. – 2020. predviđen je nastavak ovih radova, a ugovaranje radova će uslijediti po efektivnosti kredita Evropske Investicijske Banke", objašnjeno je iz Cesta FBiH.

Detalji izgradnje

Prema podacima Cesta FBiH, iskopom tunela uklonjeno je 70.000 m3 materijala, a iskopom trase 150.000 m3 materijala. U sam tunel je ugrađeno 20.000 m3 betona, 2.500 m3 betona je ugrađeno u potporne zidove, a utrošeno je i 120 tona metala i 5.500 tona asfalta.

Troškovi za izgradnju tunela Karaula, za dio trase ispred i iza tunela, za priključke na postojeću magistralnu cestu, za opremu tunela i za ostale radove neophodne za kompletiranje Faze II su 24,2 miliona KM (plus dodatnih 2,7 miliona za troškove projektovanja, nadzora, izdavanja saglasnosti, deminiranja, vještačenja...).

Tunel je koštao 14,7 miliona KM (građevinski radovi), odvodnja i hidrantska mreža tunela koštala je 700.000 KM, rasvjeta, ventilacija, zaštita od požara, sigurnosni sistem i druga oprema koštali su 4,8 miliona KM, dok je trasa sa priključcima koštala 4 miliona KM.

Postojeća cesta

Postojeća trasa izgrađena je prije 45 godina i odlikuju je vrlo skromni tehnički elementi, oštre krivine, nagibi te nedovoljna širina ceste. Moguće brzine na usponima su niske i kreću se između 35 i 45 km/h, što je naročito izraženo kod teretnih vozila koja prouzrokuju stvaranje kolona. Također, troškovi održavanja dionice u zimskom periodu su previsoki, a uslovi vožnje otežani.