{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Pacijenti provode sate čekajući na red kod ljekara porodične medicine

19.2.2015. u 07:54
223
124
Pacijenti provode sate čekajući na red kod ljekara porodične medicine
223
Pacijenti provode sate čekajući na red kod ljekara porodične medicine
Dom zdravlja u Novom Gradu
Sistem porodične medicine primjenjuje se u BiH više od 12 godina. Primarna zdravstvena zaštita podrazumijeva da porodica ima svog ljekara koji će pacijentima biti dostupan i biti upoznat o problemima u porodici. Iako je sistem mnogo bolji nego što je to bilo prije nekoliko godina, problemi i dalje postoje.
Pacijenti se žale da teško dolaze do slobodnih termina kod svojih ljekara, a ukoliko se razbole i nisu naručeni trebaju čekati nekoliko sati da dođu na red, osim ako su u pitanju hitni slučajevi. Također, žale se i na probijanje termina, te da uprkos tome što su naručeni, čekaju i po sat vremena da dođu na red. Prema planu Ministarstva zdravstva FBiH, cilj je bio da ljekar u okviru ovog sistema odvoji za pacijenta 10-ak minuta, no u realnosti to je drugačije, jer je za neke pacijente potrebno više vremena, ili se bespotrebno zadrže duže.

Šef Službe za odnose s javnošću JU Dom zdravlja KS Arman Šarkić kazao nam je da se pacijenti prema protokolu porodične medicine naručuju telefonski i tada dobiju termin bez čekanja, no problem predstavljaju pacijenti koji se, iz nekih razloga, ne žele naručiti telefonski, već dolaze bez zakazanog termina.

"Pri tome remete čitav sistem narušavajući termine naručivanja i često izazivaju ljutnju kod pacijenata koji su ispoštovali protokol porodične medicine. Nažalost ova vrsta pacijenata stvara dodatnu gužvu u čekaonicama, jer u prosjeku tim porodične medicine uz naručene pacijente ima između 15 i 20 korisnika zdravstvene zaštite koji dolaze nenajavljeni. Zbog ove činjenice timovi porodične medicine na dnevnoj bazi često 'probijaju' normative koji se odnose na broj pacijenata koji je određen protokolom. U kontekstu ovih tvrdnji napominjemo da se hitni slučajevi tretiraju hitno, dakle primaju se bez čekanja, ali također ističemo da stepen hitnosti procjenjuju ljekar i medicinska sestra, a ne pacijenti, kako se to nekada kod nas, nažalost, pogrešno tumači", rekao je Šarkić za Klix.ba.

Problem termini



Prema navodima pacijenata, u pojedinim ambulantama porodične medicine u Sarajevu na termin se čeka i do mjesec dana, jer su ljekari, kako tvrde medicinske sestre koje rade na zakazivanju termina, prebukirani. No, u JU Dom zdravlja KS nemaju informaciju da se na pregled čeka toliko dugo.

"Nemamo informacije da se bilo gdje u JU Dom zdravlja KS na pregled kod porodičnog ljekara čeka i do mjesec dana. Najduže čekanje može biti od pet do sedam dana, naravno, za pacijente koji nemaju stepen hitnosti. I ovo je, nažalost, nastalo zbog spomenutih nenajavljenih pacijenata", kazao je Šarkić.

U razgovoru s pojedinim ljekarima koji su zaposleni u ustanovama JU Dom zdravlja KS rečeno je da neki od njih imaju previše pacijenata, te da im je potrebno još kolega kako bi sve stigli. Problem nastaje kada su sezone gripe i prehlade, te kada neko od ljekara ode na bolovanje ili godišnji odmor, čime se smanjuje broj ljekara u određenoj ambulanti. No, iz JU Dom zdravlja ističu da ima dovoljno ljekara.

"Prema projektu porodične medicine JU Dom zdravlja KS ima sasvim dovoljno ljekara u sistemu i više nemamo problema sa deficitom kadra. Najvažnije u ovom problemu je dodatno educiranje pacijenata u smislu isticanja iznimne važnosti telefonskog naručivanja i poštivanja protkola porodične medicine kako bi se projekat nesmetano odvijao i unapređivao, na obostrano zadovoljstvo", rekao je Šarkić.

Pacijenti se žale, ali samo pričom



Dodaje da, u slučaju da vam je ljekar kojeg ste odabrali otišao na bolovanje, vi kao pacijent automatski možete ostvariti zdravstvenu zaštitu kod drugih ljekara koji su u sistemu i koji rade na lokalitetu koji ste odabrali. Dakle, zdravstvena zaštita se pruža kontinuirano i pacijent ne smije osjetiti odlazak matičnog ljekara na bolovanje.

Ukoliko nije tako, te ukoliko pacijent doživi neke neugodnosti tokom posjete ljekaru porodične medicine ili ljekar odbije da ga primi, može to prijaviti nadležnima ove ustanove putem emaila ili direktno u prostorijama Uprave koja se nalazi u Vrazovoj. No, očito do sada to pacijenti nisu radili, već se sve svodi na žaljenje po čekaonicama.

"Svih devet Domova zdravlja i više od 70 ambulanti porodične medicine u Kantonu Sarajevo koji pripadaju našoj ustanovi rade punim kapacitetom, što znači da proces rada nikada nije zaustavljen, jer su uslovi za rad optimalni i već duže vremena nemamo problema sa materijalnim sredstvima koja su neophodna za održavanje i pravilno funkcionisanje sistema zdravstvene zaštite", kazao je Šarkić.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: