BiH
52

Opasni prelazi: Da li Željeznice FBiH čekaju da neko pogine?

Piše: Irvin P.
Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine godinama grcaju u dugovima, a nerentabilnost poslovanja ove državne kompanije ne ogleda se samo u zapuštenim, polupraznim vozovima i sablasnim stanicama.

Samo unutrašnji dug Željeznica Federacije BiH prema Poreznoj upravi iznosi 187 miliona konvertibilnih maraka. Bez da se uopće ulazi u prirodu dugovanja, ono svakako ilustruje (ne)sposobnost Željeznica da osiguraju osnovno funkcionisanje kompanije.

U to se svakako ubrajaju i pružni prelazi ili mjesta gdje se ukrštaju ceste i pruga koju održavaju Željeznice FBiH. Sigurnost takvih raskrsnica često se rješava se svjetlostnom signalizacijom i rampama ili branicima.

Prema Zakonu o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima BiH, u članovima 145 do 150, objašnjen je način funkcionisanja prelaza. U Zakonu je opisano da prelazi imaju branike ili rampe koje se po potrebi spuštaju (Član 148), kao i svjetlosne signale u obliku dva naizmjenično trepteća crvena svjetla (Član 147).

Svakako je jasno da postoje prelazi koji ne ispunjavaju uslove za postavljanje bilo čega drugog osim običnog saobraćajnoj znaka koji vozače podsjeća na oprez. Ovo pitanje se reguliše posebnim zakonom i uglavnom zavisi od gustine saobraćaja.

Ovo nije slučaj u mjestu Ćatići nedaleko od Kaknja u kojem postoji prelaz sa dovoljnom gustinom saobraćaja da bi se regulisao pomoću branika i svjetlosnih signala. Čak štaviše, branik i svjetlosna upozorenja postoje, ali zbog kvara ili nekog drugog razloga oni nisu u funkciji.

Naravno, vozači imaju svoj dio odgovornosti, ali postojanje rampe nagovještava pravovremeno obavještenje o nadolazećem vozu. Nepoznavanje terena i činjenice da signalizacija nije u funkciji može biti smrtonosno.

"Ne radi ni svjetlosna signalizacija, niti rampa. Kada se dolazi iz suprotnog pravca veoma je nepregledno te vozači ne mogu vidjeti ima li voza. Očigledno Željeznice FBIH čekaju da neko pogine", rekla je čitateljka portala Klix.ba koja je fotografisala opasni prelaz.

Da li će prelaz biti osposobljen kako bi se postigao minimalni nivo sigurnosti ostaje da se vidi, a naš portal očekuje zvanični stav Željeznica Federacije BiH.

Čitatelje molimo da ukoliko stanuju u blizini ili putuju koristeći pružne prelaze čija je sigurnost više nego upitna, da iste fotografišu i proslijede na [email protected] uz dodatne informacije o lokaciji i prirodi narušenosti sigurnosti saobraćaja.