O tome se priča, ali...
190

Nepravda nad Tuzlanskim kantonom: Davno su zaslužili brze ceste i autoputeve, a ništa nisu dobili

A. K.
Tuzlanske ceste su u katastrofalnom stanju (Foto: A. K./Klix.ba)
Tuzlanske ceste su u katastrofalnom stanju (Foto: A. K./Klix.ba)
Tuzlanski kanton godinama se nalazi u putnoj izolaciji, a iako najviše izdvaja za tu namjenu, nema izgrađen ni centimetar brze ceste ili autoputa. Kantonalna vlast uputila je urgenciju za rješavanje problema i realizaciju strateških projekata o kojima se kontinuirano priča, ali su i dalje mrtvo slovo na papiru.

Vlada Tuzlanskog kantona na posljednjoj sjednici je prihvatila informaciju Ministarstva trgovine, turizma i saobraćaja TK o statusu strateških projekata iz oblasti cestovne infrastrukture na području te regije naše zemlje.

Kako je navedeno u informaciji, tuzlanska regija najrazvijenija je u Bosni i Hercegovini s aspekta privrede i velikih privrednih sistema, ali je budući razvoj privrede Tuzlanskog kantona ograničen prije svega zbog saobraćajne blokade.

Premijer Tuzlanskog kantona Irfan Halilagić kaže da je u prošloj godinI u toj regiji naše zemlje registrirano skoro 150 hiljada vozila, što je petina od ukupnog broja njih u Federaciji BiH, odnosno 12 posto od državnog broja.

Irfan Halilagić (Foto: A. K./Klix.ba)
Irfan Halilagić (Foto: A. K./Klix.ba)

"Značajan dio finansijskih sredstava od kojih se finansira izgradnja, rekonstrukcija i sanacija autocesta, brzih cesta te magistralnih i drugih cesta prikuplja upravo iz registracija motornih vozila. Istovremeno, Tuzlanski kanton je, kada su u pitanju izdvajanja naših građana po osnovu akciza za utrošeno gorivo, prvi ili drugi u Federaciji BiH, a nema izgrađen niti jedan metar brze ceste ili autoceste te ima izrazito nerazvijenu mrežu magistralnih cesta. To je limit za dalji privredni razvoj", naglasio je Halilagić.

Upućena urgencija

On je kao kao kantonalni premijer potpisao urgenciju o bitnosti realizacije strateških projekata iz oblasti cestovne infrastrukture. Ovim dokumentom se, po ko zna koji put traži od Vlade FBiH, Federalnog ministarstva prometa i komunikacija, javnih preduzeća Autoceste FBiH i Ceste FBiH te Agencije za vodno područje rjeke Save da intenziviraju aktivnosi na realizaciji strateških projekata za TK iz oblasti cestovne infrastrukture.

Inače, da bi se riješio problem saobraćajne blokade potrebno je poduzeti hitne aktivnosti na realizaciji izgradnje autoceste Orašje - Tuzla kao dijela autoceste Sarajevo-Beograd, autoceste Tuzla - Zepče kao dijela autoceste Sarajevo-Beograd, brze ceste Kalesija-Tuzla-Doboj te modernizacija magistralne ceste M-18, Tuzla–Sarajevo.

"Tuzlanski kanton je kao najmnogoljudniji u Federaciji BiH nepravedno zapostavljen u smislu izgradnje saobraćajne infrastrukture višeg ranga, kao i rehabilitacije postojećih magistralnih puteva. Izgradnjom autocesta i brzih cesta na području TK te njihovim spajanjem na ceste istog ranga unutar BiH te van njenih granica, obezbijedila bi se saobraćajna deblokada kantona koja predstavlja najveću kočnicu daljnjem razvoju ove regije naše zemlje", kaže ministar trgovine, turizma i saobraćaja TK Denis Bećirović.

Trebaju li vozači poginuti na cesti da bi se nadležni prihvatili posla?

Kroz magistralne ceste tuzlanske regije dnevno prođe i po 18 hiljada vozila, a prilično loše stanje na saobraćajnicama ugrožava sigurnost svih učesnika u saobraćaju.

"Samo jedan od primjera hitne i sveobuhvatne rehabilitacije magistralnog puta se nalazi na dionici od Lukavca prema Gračanici. To je strašni dio na kojem je prije nekoliko dana zabilježena saobraćajna nesreća. Dakle, našem sugrađaninu je došlo do bušenja pneumatika, gubitka kontrole nad vozilom i slijetanja s puta. Sve nam je postalo mrtvo slovo na papiru, dok se ne dogodi nesreća sa tragičnim ishodom. Nadam se da će se nadležni dozvati te da će početi rješavati probleme, a kako naši sugrađani ne bi gubili živote", upozorio je Bećirović.

Denis Bećirović (Foto: A. K./Klix.ba)
Denis Bećirović (Foto: A. K./Klix.ba)

Vlada TK je zatražila i otvaranje operativnog ureda Javnog preduzeća Ceste Federacije BiH i Javnog preduzeća Autoceste Federacije BiH na području Tuzlanskog kantona, a sve u cilju unapređenja aktivnosti na održavanju, rekonstrukciji i izgradnji mreže magistralnih, brzih i autocesta u toj regiji naše zemlje.