BiH
0

MUPRS: Prezentacija digitalnih tahografa

FENA
Predstavnici Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srpske (MUPRS) u saradnji sa Spoljno-trgovinskom komorom BiH danas je prezentiralo rad digitalnih tahografa.

Zoran Sredić, glavni inspektor saobraćajne policije u Upravi policije MUP-a RS rekao je da je MUP, na inicijativu Spoljno-trgovinske komore BiH, prihvatio ideju da se krene sa obukom radnika saobraćajne policije za kontrolu rada vozača teretnih motornih vozila u koja su ugrađeni digitalni tahografi.

''Obaveza svih članica Evropske unije je da se od 1. septembra 2007. godine u sva teretna vozila ugrađuju digitalni tahografi, a ostale zemlje, među kojima smo i mi, imaju obavezu da to sprovedu do početka 2010. godine. MUPRS-a je odlučio da krene sa edukacijom rukovodnih radnika u saobraćajnim policijskim stanicama, a u narednom periodu sprovešće se edukacija i ostalih radnika ovih policijskih stanica'', rekao je Sredić.

Poredeći analogni tahograf sa digitalnim,Sredić je rekao da će se kod digitalnih tahografa koristiti posebne kartice, kojima će radnici policije ulaziti u memoriju digitalnog tahografa i imati daleko više podataka o brzini kretanja, vremenu i dužini upravljanja vozilom, te uporedio digitalni tahograf za teretno motorno vozilo sa crnom kutijom za avion.

Velibor Pejić, predstavnik Instituta za edukaciju Spoljno-trgovinske komore BiH je rekao da će ta komora sprovesti edukaciju radnika po primjeni Direktive 5.6.1. EU-a.

''Od 1.septembra 2007. godine, sva nova vozila u EU su dužna da imaju digitalni tahograf, tako da će analogni tahografi postati prošlost. Bosna i Hercegovina, dvije godine nakon potpisa Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju Evropskoj uniji dužna je da u sva vozila ugradi digitalni tahograf, a u međuvremenu, kontrolni organi BiH i MUPRS-a kao njen sastavni dio treba da se osposobe kako bi mogli da vrše kontrolu rada vozača u međunarodnom drumskom prevozu i na taj način zaštite domaću transportnu industriju'' rekao je Pejić.

On je naglasio da su naši prevoznici koji prelaze u zemlje EU-a dužni da poštuju pravila koja su stuplia na snagu po Direktivi 5.6.1.

''Najveći neprijatelj vozača je umor, a nepoštivanje tih pravila dovodi do posljedica sa smrtnim ishodom. Značaj digitalnih tahografa je u tome što se time propisuje tačan način rada vozača i na taj način se zaštićuje ljudski život'', istakao je Pejić.