BiH
26

Kovačević poziva Konakovića da SDA podrži amandmane SDP-a na Zakon o lokalnoj samoupravi

FENA
Slaven Kovačević
Slaven Kovačević
Slaven Kovačević, predsjedavajući Općinskog vijeća Općine Centar Sarajevo u prošlom mandatu, općinski vijećnik u istoj općini u ovom sazivu te podnosilac apelacije Ustavnom sudu Federacije Bosne i Hercegovine iz 2009. za zaštitu prava općina i gradova na lokalnu samoupravu, u razgovoru za Agenciju Fena podsjeća da je Kanton Sarajevo priskrbio 39 ovlasti koje pripadaju jedinici lokalne samouprave.

U srijedu 2013. novembra na sjednici Skupštine KS nalazi se prijedlog Zakona o lokalnoj samoupravi KS koji bi konačno trebao riješiti odnose sarajevskih općina, Grada i Kantona.

"Svojom presudom Ustavni sud FBiH iz oktobra 2010. godine po apelaciji Općine Centar, utvrdio je upravo to da je Kanton Sarajevo povrijedio pravo lokalnih zajednica i istom presudom dao obavezu Kantonu da donese svoj Zakon o lokalnoj samoupravi i prenese propisane nadležnosti na općine i Grad Sarajevo. Zato je veoma dobro što se na sjednici SKS nalazi prijedlog Zakona o lokalnoj samoupravi KS, što je kapitalan propis za ovdašnje jedinice lokalne samouprave i njihove građane - navodi Kovačević. On pojašnjava i da samo prijedlog nije dosljedan i u njemu nisu ispoštovane sve odredbe presude Ustavnog suda FBiH, pa je SDP podnio nekoliko amandmana kako bi se prijedlog oplemenio i bio u cijelosti usklađen sa spomenutom presudom.

Ponajvažniji je dio da se stupanje na snagu zakona veže za donošenje Zakona o preraspodjeli javnih prihoda KS, kao što to i kaže presuda Ustavnog suda FBiH, odnosno zakon treba početi važiti samo onda kada prijenos nadležnosti budu pratila odgovarajuća sredstva. Ostali amandmani SDP-a su tehničke naravi, s ciljem da se sve nadležnosti propisane federalnim Zakonom o principima lokalne samouprave i presudom Ustavnog suda FBiH, nađu u konačnoj verziji ovog kantonalnog zakona. Bez njih zakon ne bi bio potpun, te bi ostao prostor za nove apelacije Ustavnom sudu FBiH, a podsjetio bih da njihovo neprovođenje spada u domen krivične odgovornosti", pojašnjava Kovačević.

On smatra da bi ovo bila izvanredna prilika za one koji tvrde da će prihvatiti sve dobre ideje bez obzira ko je predlagač amandmana, ako one poboljšavaju tekst određenog zakona.

"Posebno mislim u tome na predsjednika Kluba zastupnika SDA, Elmedina Konakovića koji je to u više navrata rekao. Kako se radi o kapitalnom zakonu za građane općina i Grada Sarajevo, tako i amandmani SDP-a ne sadrže bilo kakav vid politizacije ili politikantstva, što otvara divan prostor da se oni prihvate i ugrade u konačni tekst zakona. Linija ispod koje se svakako ne smije ići je linija presude Ustavnog suda FBiH", kazao je Slaven Kovačević, nekadašnji predsjedavajući Općinskog vijeća Centar i učesnik u podnošenju apelacije Ustavnom sudu FBiH.

Donošenje kantonalnog Zakona o lokalnoj samoupravi je obaveza Kantona Sarajevo, koja je ojačana presudom Ustavnog suda FBiH iz oktobra 2010. godine po apelaciji Općine Centar. Presudom je utvrđeno da je povrijeđeno pravo općina na lokalnu samoupravu i da se obavezuje kantonalna vlast da postupi u skladu sa članovima 58, 59 .i 60. Zakona o principima lokalne samouprave u FBiH. To ukratko znači da se Kanton Sarajevo obavezuje da donese svoj Zakon o lokalnoj samoupravi i Zakon o preraspodjeli javnih prihoda koji će pratiti prijenos svih nadležnosti sa Kantona na općine.

Sadašnji prijedlog Zakona o lokalnoj samoupravi koji je upućen u proceduru jeste određeni napredak Kantona Sarajevo u ispunjavanju presude Ustavnog suda FBiH. U SDP-u tvrde da postoji nekoliko kapitalnih nedostaka a osnovni je taj što je na istoj sjednici SKS na kojoj će se razmatrati Zakon o lokalnoj samoupravi trebao biti i Zakon o preraspodjeli javnih prihoda kojim će se pratiti prijenos nadležnosti.

"To nije slučaj ovdje, što jasno govori da Kanton Sarajevo još uvijek nema jasnu percepciju koje će se nadležnosti prenijeti i koji će novci biti preneseni na općine kako bi one mogle nesmetano obavljati niz novih poslova i zadataka. Bez Zakona o preraspodjeli javnih prihoda, donošenje Zakona o lokalnoj samoupravi je bespredmetno", kaže Kovačević.

Drugi dio odnosi se na to da Kanton Sarajevo još uvijek dozira prijenos svih nadležnosti iz člana 8. Zakona o principima lokalne samouprave u FBiH, te neke od njih ostavlja samo sebi. Kao primjer toga Kovačević navodi utvrđivanje politike predškolskog odgoja, zatim organiziranje javnog prijevoza ili recimo nepotpuno upravljanje prostornim uređenjem jer dio nadležnosti ostaje na kantonu.