{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Kovačević: 90 posto prijevoznika iz RS ne podržava blokade

F
23.10.2012. u 14:48
0
0
Kovačević: 90 posto prijevoznika iz RS ne podržava blokade
0
Kovačević: 90 posto prijevoznika iz RS ne podržava blokade
Ratko Kovačević
Upravu za indirektno oporezivanje BiH danas je zvalo nekoliko prijevoznika iz Republike Srpske, koji tvrde da 90 posto prijevoznika iz Republike Srpske ne podržava najavljenu blokadu carinskih terminala u Banjoj Luci, Gradišci, Brodu i Rači zakazanu za 30. oktobar, saopćio je načelnik Odjeljenja za komunikacije UIOBiH Ratko Kovačević.
"Ti prijevoznici tvrde da predsjednik Udruženja prijevoznika RS-a Nikola Grbić nema podršku 90 posto prijevoznika iz Republike Srpske i pitaju se da li je Grbić predstavnicima medija pokazao dokument na kojem je većina potpisa i pečata firmi prijevoznika iz Republike Srpske koji navodno podržavaju najavljenju blikadu!? Svi prijevoznici iz RS-a koji su nazvali UIO tvrde da većina prijevoznika misli i želi potpuno suprotno od onoga što je u javnosti predstavio Grbić", navodi Kovačević.

On je o ovome upoznao novinare, jer, ističe, radi se o ljudima koji nemaju mogućnost da dođu u kontakt s medijima, apelirirajući da se u budućem izvještavanju uzme u obzir i činjenicu šta želi većina prijevoznika iz Republike Srpske, a ne samo jedan čovjek.

Podsjećanja radi, pojedini predstavnici Udruženja prijevoznika za unutrašnji i međunarodni transport Republike Srpske i špediteri jučer su na sastanku u Banjoj Luci odlučili da 30. oktobra blokiraju granične prijelaze i carinske terminale u Banjoj Luci, Gradišci, Brodu i Rači. Nezadovoljni su zbog naredbe Uprave za indirektno oporezivanje BiH (UIO) da se roba afričkog i azijskog porijekla carini samo na određenim terminalima.

Kako su istakli, od blokade neće odustati sve dok se naredba, za koju smatraju da je štetna za njihov rad, ne stavi van snage.

Predsjednik Udruženja prijevoznika za unutrašnji i međunarodni transport Republike Srpske Nikola Grbić izjavio je ipak da ostaju spremni na dijalog da bi se našao izlaz za novonastalu situaciju.

Grbić je potvrdio i da će uime ovog udruženja podnijeti zahtjev MUP-u RS-a da odobri najavljenje proteste, odnosno blokade.

Naime, carinske ispostave koje su nadležne za obavljanje carinskih procedura na osnovu nove naredne UIOBiH su: Gradiška, Tuzla, Sarajevo, Grude i Aerodrom Sarajevo (samo za robu pristiglu u zračnom saobraćaju na Aerodrom Sarajevo), dok se ostale carinske ispostave, među kojima je Carinska ispostava Banja Luka, ovom naredbom isključuju, odnosno ukidaju.

Privredna komora Republike Srpske je također ranije reagirala negativno zbog ove naredbe UIOBiH i njihov stav je bio da smatraju da je ova mjera neprihvatljiva i da nije u skladu sa Zakonom o carinskoj politici BiH, jer se na ovaj način favorizuju samo pojedine carinske ispostave.

S druge strane, iz UIOBiH su potvrdili da naredba kojom se carinjenje određene robe porijeklom iz azijskih i afričkih zemalja ograničava na pet carinskih ispostava u BiH neće biti ukinuta i pored zahtjeva pojedinih špeditera i autoprijevoznika iz RS-a, te najave blokade carinskih terminala.

Načelnik Odjeljenja za komunikacije UIOBiH Ratko Kovačević kategoričan je da je u prethodnom periodu uočeno da su svi oni koji učestuvuju u uvozu robe, od samog uvoznika, preko špeditera do carinske službe, carinili robu po ekstremno niskim vrijednostima.

"Ova naredba, koja je stupila na snagu 10. oktobra, neće biti stavljena van snage, bez obzira na zahtjeve pojedinih grupa koje žele da se nastavi carinjenje robe suprotno zakonskim propisima, uz minimalnu carinsku vrijednost, da bi se platile što manje uvozne dažbine", naglasio je ranije Kovačević.

"Raspolažemo informacijama, koje je UIO dobio od carinskih službi Slovenije i Hrvatske, da veliki broj kontejnera od 10. oktobra, od kada je stupila na snagu ova naredba, stoji u lukama u Pločama, u Rijeci i u Kopru. Čeka se da pojedine interesne grupe naprave takav pritisak da UIO stavi van snage ovu naredbu da bi već ranije uhodanim putevima tu vrstu robe carinirili samo tamo gdje njima odgovara i gdje su procesi carinjenja bili takvi da je carinska vrijednost bila minimalna i gdje su plaćane minimalne uvozne dažbine", ukazao je Kovačević.

Zahvalio je urednim poreznim obveznicima koji su u ovom procesu dali podršku UIOBiH, jer će ova naredba konačno uvesti red kada je u pitanju carinjenje uvozne robe i na taj način će biti eleminirana „nelojalna konkurencija“ za uredne porezne obveznike, a koju stvaraju pojedinci.

UIOBiH također zna, ističe Kovačević, da pojedini akteri cijele novonastale situacije dolaze i iz redova carinske službe BiH, „koji regrutuju pojedina udruženja u smislu blokada, protesta i slično“.

Međutim, ostajemo dosljednji i naredba zasad ostaje na snazi, kategoričan je Kovačević.

Posebno je naglasio da UIOBiH „zaista želi vjerovati da pojedine privredne komore u BiH čisto iz neznanja daju podršku grupi ljudi koja i dalje želi da se uvozno carinjenje radi suprotno carinskim propisima“.

"Nadamo se da to ne rade iz nekih drugih razloga", naglasio je Kovačević.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: