BiH
0

Komšije ne žele da kupuju proizvode iz BiH

Nezavisne novine
Istraživanje marketinške agencije CATI pokazalo je da potrošači zemalja u regionu izbjegavaju kupovinu bosanskohercegovačkih proizvoda jer smatraju da su proizvodi iz Bosne i Hercegovine lošeg kvaliteta.

Ismir Omeragić, stručnjak za praćenje stanja na tržištu, kazao je da je istraživanje obuhvatilo sve zemlje bivše Jugoslavije, da je u toku istraživanja ispitano 9.000 potrošača te da je ukupno obrađeno oko 2.500 robnih marki.

"Istraživanje je pokazalo da bh. robne marke imaju loš imidž na regionalnom, ali djelimično i na domaćem tržištu. Prema podacima iz decembra 2005. godine, među najuspješnijih deset robnih marki, brendova u BiH samo se violeta našla na ovom spisku", kazao je Omeragić.

Najuspješniji brend na bh. tržištu je milka, slijede argeta, floriol, violeta, vegeta, lenor, ariel, grand kafa i paloma. I među prvih 20 najpopularnijih robnih marki, osim violete, nema domaćih brendova.

Israživanje agencije CATI pokazalo je da građani zemalja u regionu ne cijene bh. prizvode. Robne marke iz BiH radije ne kupuje gotovo 60 posto Slovenaca, dok oko 35 posto građana Srbije i Hrvatske također izbjegava kupovinu bh. proizvoda.

"Istraživanje je pokazalo da građani iz SCG imaju najmanje otklona prema našim proizvodima i vjerovatno bi se tržište trebalo usmjeriti na istok. Tokom istraživanja došli smo i do zaključka da od svih građana u regiji, Bosanci imaju najveću želju za kupovinom domaćih proizvoda, ali ih ne kupuju koliko bi željeli", kazao je Omeragić.