"Takav je život u Bosni - šarolik"
3

Kampanju "Šokirani? Mi drugačije ne znamo" podržalo hiljade ljudi

Piše: A. Dž.
(Foto: Facebook)
Više od 100.000 ljudi je za samo 10 dana pregledalo različite sadržaje na Facebook stranici kampanje "Šokirani? Mi drugačije ne znamo", čime je kampanja završena, ostvarivši svoj cilj i jasno poručivši da nas razlike već stoljećima spajaju i obogaćuju.

Domaća javnost je bila zaprepaštena saznanjem da Evropljani, u ovom slučaju Francuzi, smatraju šokantnom činjenicu da pod bosanskim nebom, djevojke i žene odjevene u skladu s islamskom tradicijom žive u harmoniji sa svojim majkama, sestrama, prijateljicama, poznanicama... koje ne nose maramu.

Centar za edukaciju i istraživanja "Nahla" ubrzo je odgovorio u vidu kampanje "Šokirani? Mi drugačije ne znamo", koju je za 10 dana podržalo više od 3.000 ljudi, a na njihov mail je stiglo više od stotinu fotografija koje su bile u skladu sa namjerama kampanje, a koje prikazuju zajedno djevojke obučene prema njihovim potpuno suprotnim svjetonazorima.

U Nahli su, kažu, izuzetno zadovoljni odjekom kampanje, koja je imala za cilj da animira građane da pošalju "šokantna" iskustva života u BiH, zemlje u kojoj se stoljećima na različitost gleda kao na prednost.

"Sugrađani i sugrađanke su nam poslali brojne poruke podrške, iskazujući oduševljenje zajedničkim trudom da oživimo i u prvi plan stavimo taj stoljetni bosanski način (su)života", kazala je za portal Klix.ba Belma Panjeta, sekretar Centra "Nahla".

Kampanja je imala odjeka i izvan BiH, izazvavši interes medija iz susjednih zemalja.

"Slavica Gjorgieva, kolumnistica magazina za politiku, ekonomiju i kulturu 'Revolucija' iz Skoplja o kampanji je napisala poseban članak u kojem, između ostalog, kaže: 'Ono što je mene lično impresioniralo je reakcija bosanskog civilnog društva. Već sutradan je Centar za edukaciju i istraživanje 'Nahla' iz Sarajeva pokrenuo kampanju 'Šokirani? Mi drugačije ne znamo', kao odgovor na francusko predstavljanje sarajevske svakodnevnice. Fotografije na Facebook grupi kampanje samo dokazuju da prijateljstvo ne poznaje granice. Tako se u ovoj grupi mogu pronaći ovjekovječeni osmijesi iz razgovora sa najboljom prijateljicom, sa svadbi na kojima se širi pozitivna energija, s časa karatea na kojem marama nije zabranjena, uspomene s uspješnih poslovnih susreta, najluđih ljetovanja... Takav je život u Bosni – šarolik... I to je normalno...", ističe Panjeta te dodaje:

"Tolerantne osobe smo podsjetili na principe njihovog života, rada i djelovanja, naglašavajući važnost ustrajavanja na njima, dok smo one koji to nisu nastojali potaknuti na razmišljanje o tome koliko različitost zapravo obogaćuje naše živote".

Podsjetimo, kampanja je bila odgovor na vijest o fotografiji lista "A Nous Paris", na kojoj dvije mlade žene zajedno šetaju ulicama Sarajeva, jedna pokrivena muslimanka, a druga u kratkom šorcu i majici, nazvanoj "šok kultura", koja je u bh. medijima predstavljena kao uvreda dugogodišnje tradicije suživota.