Odličan 5+
1

Kakve su posljedice učestalog bježanja učenika sa nastave

Sarajevo-x.com
Što se više približava kraj školske godine i što se intenzivnije provjerava i ocjenjuje znanje učenika, to su učestalija bježanja s pojedinih nastavnih časova i cjelodnevne nastave.

Zašto učenici bježe s nastave? Kakve su posljedice učestalog bježanja? Može li se to spriječiti? Šta treba učiniti da se odlazak učenika s nastave svede na najmanju moguću mjeru? Šta može poduzeti predmetni nastavnik, šta razrednik, a šta roditelji da dijete, odnosno učenik, to ne čini, da redovno pohađa nastavu? Koji učenici najčešće bježe s nastave?

Pod pojmom bježanja učenika s nastave podrazumijeva se svaki neopravdan odlazak s jednog ili više nastavnih časova, učinjen bez znanja i odobrenja profesora, odnosno razrednika.

Neopravdani izostanci sa nastave su veoma važan školski problem, jer se ne odnose samo na sadašnje stanje učenika već i na njihovu budućnost. Mnogi smatraju da ovaj problem nije toliko važan, ali iz ovog ''običnog'' problema nastaju mnogi drugi, još veći i važniji problemi, kao npr. sklonost ka devijantnom ponašanju koja je dovoljna da učenika odvede u propast, neodgovornost i neobrazovanost. Učenici koji neopravdano izostaju sa nastave ne slažu se sa našim argumentima.

Samo odsustvo učenika s časa povećava rizik da bude neobrazovan, što će se naravno odraziti i na njegovu budućnost. Učenici koji neopravdano izostaju sa nastave, vrijeme časova na kojima bi trebali biti oni provode na mjestima koja su rizična za njih.

Najčešći razlozi zbog kojih učenici izostaju jesu dosada na času, izbjegavanje dobijanja loših ocjena, bježanje na nagovor vršnjaka i još mnogi nepoznati razlozi. Svakim danom u našoj školi je sve više izostanaka, kako neopravdanih tako i opravdanih.

Svake godine broj izostanaka se povećava što znači da vlada postaje nezainteresovana za ovaj problem, a ne bi trebala biti, jer je edukacija potrebna za mlade, jer mladi su budućnost!!! Roditelji su jedni od krivaca, jer djeci pravdaju izostanke.